Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '10

 
Kategori
Müzik
 

Güz Gülleri Gibi

Güz Gülleri Gibi
 

Çay Bahçesi


Muazzez Ersoy Online Söylüyor;

İnan ki ağlamadım.

Hüzünlüyüm sadece

Gözlerimdeki nemler

Çiğ gibi yağar

Böyle her gece.

Söz güzel, sanatçı sanatının doruklarında, gel de içme ince belli bardakla iki bardak tavşankanı çayı fon dip üst üste.

Gerçi, şimdiye kadar kahve üstüne çok şey yazılmış, söylenmiş. Çay’a haksızlık edilmiş mi, tartışılmalı. Çayın, çay tiryakileri arasında yeri bir başka. Bir fincan kahvenin kırk yıl hatırı varmış. Bir bardak çayın hatırı yıllarla ölçülür mü bilmem. Bildiğim bir şey var ki, akşam saat beşte içilen tavşankanı bir bardak çayın keyfi ancak tadılır anlatılmaz..

Hele bir de o ince belli bardağın içinde demini tam almış anlatılması kelimelere sığmayan rengi gülüyorsa size ve yanınızda dilinden bal akan gözlerinden ışık saçan bir de dost varsa içme yanında yat.

Bu gün ben, sabahtan akşama yudumladığımız ancak çok da önemsemediğimiz çay için yazdığım küçük bir şiirimi sizlerle paylaşmak istedim.

Buyurun birlikte okuyalım.

Yalnız okuyup sesiz kalmayın.

Düşüncelerinizi paylaşın ki, yeni çayların yeşermesine yağmur olsun.


Alamaz senin

Hiç kimse

Akşam beşteki

Yerini

Veremez sana

Hiçbir boya

Tavşankanı rengini

Avuçlarımda hala

İnce belinin

Sıcaklığı var

Şeffaf bakışın

Dayanılmaz

Alev, alev

Leblerimi yakar

Gözlerim

O eşsiz rengi

Uzaklarda değil

İmbat’ın estiği

Kordonda

Gözlerinin içinde arar

Çay imbatın estiği kordonda rengi, tadı kokusu ile akşam beşteki keyifi, lezzeti sunarken;

Muazzez Ersoy söylemeye devam ediyor.

Güz gülleri gibi

Hiç bahar yaşamadım.

Ya sevmeyi bilmedim

Ya sevince geç kaldım.

Şimdi delicesine sevmek istesem de,

Son bahar sisi çökmüş üstüme****** Gel de içme

 
Toplam blog
: 380
: 438
Kayıt tarihi
: 27.08.07
 
 

Karanlığın düşmanı Işık! Gecenin zifiri karanlığı, şafak sökerken yerini, ufukta yükselen Güneş Işı..