Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '06

 
Kategori
Halkla İlişkiler
 

Hadi gülümse..

Bir mağazaya girdiğinizde herşeyden önce aradığımız şey ilgidir; ihtiyaçlarımıza, sorularımıza doğru çözümlerdir. Bunlar bir mağaza içinde, otel içinde, hastane içinde, dükkanlar içinde geçerlidir.

Bu aralar düğün hazırlığı sebebiyle mağazalar, matbaalar, moda evleri arası mekik dokumaktayım. Kimi yere giriyorum öyle güzel anlatıyor ki çalışan ürününü şeytan diyor bas parayı al:) , ürünü ballandırıyor da ballandırıyor. Tamam diyorum bu ürün burda iyi, bu burda en iyi yapılır başka yerler bunu böyle yapamaz ben burda yaptırayım. Allahtan eşim var yanımda da biraz dolaşalım diyor çıkıyoruz. Sonra dolaşıyoruz tabii. Aynı titizlikte çalışabileceğini anlatıyor bi başka yer öyle çok ilgi falan yok amaaa daha düşük bir fiyat veriyor. Tabi tercih başka yere kayıyor.Ama ilgi öyle memnun etmiş etkilemiş ki beni sanki öz teyzemden alışveriş yapmamışımda yan mağazaya gitmişim gibi suçlu hissediyorum kendimi. Dolaşmaya devam tabii burda fiyat iyi ilgi eksik.. Dolaş dolaş bitmiyor çok ilgi gösteren parayı daha çok istiyor, fiyatı iyi veren ilgiden yoksun. Estetik yok bi kere anlatımında. Moda evinde bir kadınla tanıştım istediğim gelinliği gösterdim, kadın bir anlattı vallahi gözümün önüne geldi herşey bir anda. Tamam dik hemen gelinliği giyeyim diyecektim, heveslenivermiştim. Bu duyguyu her işletme ne yazık ki müşterisine yaşatamıyor, aslında bunlar satışı, müşteriyi, müşterinin çevresini öyle çok etkiliyor ki...

Ben daha öncede söylediğim gibi hastanede çalışıyorum, özel sektörde. Her ne kadar sağlık bizim için öncelikli olsa da hastalar bir anlamda müşterilerimiz. Ve bizlerde onlara ilgi göstermek, onların buradan memnun olmuş bir şekilde gitmelerini sağlamak durumundayız. Böyle olmalı ki hastanın ilk tercihi her hangi bir durumda yine burası olsun yada tavsiye ettiği yer burası olsun. Mesela hastaya herhangi bir uygulama yapmadan önce açıklama yapmamız, hastalığı hakkında bilgi vermemiz, sorduğu her soruya cevap verebilmemiz özellikle güleryüzümüz hastaya pozitif bir enerji verir, güven verir. Çünkü hastane ortamı çoğu insanı gerer ve tedirgin eder. Yani ben hastalarımda öyle hissediyorum. Özellikle güleryüzlü olmak hastaneye gelmiş bir insanı rahatlatıcı şeylerin başında. Tabi tedaviyi unutmayalım. Bunların yetersiz kaldığı gülümsemenin de, tedavinin de yetmediği hastalar var ama ben hayattan da memnun olmadıklarını düşünüyorum. Fazla dert etmiyorum:)

Hastaneden ayrılan müşterilerim -hastalarım- eğer bana gülümsüyerek ayrılıyorsa, bu benim için gerçek bir teşekkürdür. Benim emeğimin en güzel karşılığıdır. Hele birde derdine deva bulmuşsa...

Şöyle düşününce insanları memnun etmek aslında çokda zor değil. Önce bir tebessüm...

 
Toplam blog
: 11
: 627
Kayıt tarihi
: 10.12.06
 
 

Tam bir kova burcu kadınıyım. Çok akıl veririm ama kendime bulamam. Arkadaşlarım hep önceliklidir. Ç..