Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '14

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Hadi hadi

Hadi hadi
 

Bir işi yapmak için içimizde duyduğumuz güçlü istek, motivasyondur.

Yaptığımız her iş için motivasyona ihtiyacımız olduğu kesin.

Peki motivasyon elle tutulur, gözle görülür bir şey midir?

Nereden alınabilinir motivasyon?

Ekonomik durumumuz yeterli olur mu?

Ailemizden, eşimizden yardım almalı mıyız motivasyona sahip olmak için?

Son aylarda aklımda hep bu soru var?

Motivasyonumuz daha yüksek olsaydı hayatımızın tatmin düzeyi ne yönde gelişirdi?

Kelimenin kökü  “Motus”.  Hareket demek. Yani “Kendinizi içerden dışarı doğru harekete geçirmek”.

Motivasyon duygulara dayanır, özellikle de olumlu duygulara.

Sizi ne motive ediyor? Biliyor musunuz?

Pek çoğumuz motivasyonu başka yerlerde ve hatta kişilerde ararız.

Oysa motivasyon kişisel gerçekliğimizde saklıdır. Öz motivasyonumuzdur bize yol aldıran.

Peki neyi bekliyoruz? Evet her zaman daha iyisi vardır. Ancak biz yola çıkmayı göze almazsak nasıl anlayacağız hep daha iyisi olabileceğini.

Danışanlarımla yaptığım seanslardan sonra hep sorarım kendime. Bunu bir daha yapıyor olsam nasıl yapardım?

Ve tam da bu noktada bir farkındalık yaşarım. Bir daha ki seans için yeni bir adım planlar, hareketlerimi tasarlarım. Kendime söz verir ve eyleme geçiririm. Bu da seanstaki performansımı arttırır. Büyük resme odaklanarak yolda kalmamı sağlar. Motivasyonum artar ve dolayısıyla da BEN olarak yola devam ederim.

Yani aslında bir amaca sıkı sıkıya bağlı olmaktır motivasyon.

Ve bu amacınız gözlerinize uyku girmeyecek kadar heyecanlandırıyor olmalı sizi.

Bir tutku olmalı belki de.

Çünkü o zaman ruh fark eder. O zaman ruh görür. Ve o zaman ruh inanır.

Huzurunuz  artar.

Kendinize saygınız artar.

Hedeflerinize yaklaşmak, yaşama sevincinizi arttırır.

 Bu benim için neden önemli biliyor musunuz?

Mutlu bir anne, mutlu bir eş, mutlu bir evlat ve her şeyden önemlisi mutlu bir BEN olurum.

İçimden sürekli HADİ HADİ sesleri yükselir ve gülerek yoluma devam ederim. Çünkü BEN olabilmek ve hayata gülümseyebilmek en önemli motivasyondur.

Bu benim hayatımdan minik bir paylaşım. Siz hayatınızın hangi bölümündesiniz ve hangi noktada motivasyon ihtiyacınız var bilemem. Ancak emin olun bir bardak su içmek hatta nefes almak için bile motivasyona ihtiyacınız var.

Üzülerek söylemeliyim ki bu motivasyon sadece sizde var içinizde…

 Sınırsız potansiyelinizi keşfetmeniz ve harekete geçirmeniz dileğimle. Sevgiyle kalın…

Profesyonel Koç ve NLP Uzmanı

 Şelale Bilgiç Uruk.

 
Toplam blog
: 40
: 250
Kayıt tarihi
: 29.05.13
 
 

15.04.1981 Ankara doğumluyum. Akademik hayatım bittikten sonra kendimi mutlu hissettiğim ve görme..