Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '12

 
Kategori
Spor
Okunma Sayısı
208
 

Halis Özkahya Ne Yapacak?

Halis Özkahya Ne Yapacak?
 

TT Arena'daki Galatasaray - Fenerbahçe maçının ardından Portekizli oyuncu Raul Meireles, kırmızı kart gördükten sonra maçın hakemi Halis Özkahya ile arasında geçen diyalog nedeniyle hakem raporuna istinaden 11 maç ceza almıştı. Maçın hakemi oyuncunun kendisine hakaret ettiğini ve tükürdüğünü rapor ettiği için bu denli fazla bir ceza gelmişti.
 
Ancak Tahkim kurulu cezayı 4 maça indirdi. Gerekçeli kararda şöyle deniliyor: ...Raul Jose Trindade Meireles'in müsabaka hakemine oldukça yakın mesafeden, ısrarla ve sert ifadelerle itiraz ettiği, yüzünün tamamen görünmesine olanak sağlayan "Araçtan Geçilen Farklı Açılar" adlı CD'nin 15.-93.saniyesi arasındaki görüntülerde konuşmanın sertliği nedeniyle, ne söylediği tam olarak anlaşılamamasına rağmen başını sert şekilde öne doğru hareket ettirdiği sırada kullandığı sözün etkisiyle hakemin yüzüne bir sıvının gelmiş olabileceği düşünülse de futbolcunun tüm bu eylem sırasında konuşmaya devam ettiği ve konuşma esnasında tükürme eyleminin fiziksel olarak mümkün olmadığı...
 
Geldiğimiz noktada kafalarda çeşitli soru işaretleri oluştu. Bunlardan en önemlisi de hakem Halis Özkahya ile ilgili. Şimdi ne olacak? Halis Özkahya ne yapacak? Hakemliği bırakacak mı? Yoksa hiçbirşey olmamış gibi hakemliğe devam edecek mi?
 
Şimdi iki pencereden olaya bakalım. Birincisi hakem Özkahya haklı ise ne olur? İkincisi hakem Özkahya haksız ise ne olur?
 
Hakem Özkahya haklı ise.. Yani hakem raporunda gerçekleri yazmışsa, Meireles gerçekten hakaretlerin ve el hareketlerinin haricinde bir de tükürmüşse.. O zaman Tahkimin ceza indirimi hatalı demektir. Bu durumda Özkahya haklı olduğu halde haksız konumuna düşmüş oluyor. Bu durumda Özkahya başta olmak üzere hakemler ne yapacak? Maçları nasıl yönetecek? En önemlisi de raporlarında doğruyu yazsalar dahi kaale alınmayacaklarsa maçlara nasıl konsantre olacaklar ve eğer maç içerisinde bir olay cereyan ederse bunu nasıl rapor edecekler? Bu durumda Tahkim Kurulu hakemleri ve hakemliği ofsayta düşürmüş oldu. Özetle “siz ne derseniz deyin biz istediğimiz kişiye istediğimiz cezayı veririz” demiş oldular.
 
Hakem Özkahya haksız ise.. Yani raporda belirtilen tükürme eylemi gerçekleşmediyse.. Bu durumda Tahkim vahim bir hatayı önlemiş oldu. Futbolcunun haksız yere ceza almasına mani oldu. (Her ne kadar kararda geçen “oldukça yakın mesafeden, ısrarla ve sert ifadelerle itiraz ettiği” ifadeleriyle futbolculara bir tüyo vermiş olsa da.. Şöyle ki bundan sonra futbolcular hakemin ağzının içine girecek kadar yaklaşıp, bol tükürüklü konuşabilirler. İtirazın şiddetiyle zaten ağızlarından çıkacak tükürük hakeme ulaşmakta zorluk çekmeyecektir. Tükürme eylemi gerçekleşmese de pratik olarak tükürmüş kadar olacaklardır). Tahkim vahim bir hatayı önlerken hakem Özkahya ofsayta düşmüş oldu. Raporuna yalan beyan ekleyerek hakemliğe yakışmayacak bir davranış sergilemiş oldu. Bu durumda bundan sonraki hakem raporları da artık kuşkuyla karşılanacaktır. Hele ki olayın görüntüsü yoksa ne polemikler olacaktır ki seyreyleyin gümbürtüyü..
 
Her iki durumda da hakem Özkahya ofsaytta kalmıştır. Yani haklı olsa da haksız olsa da pratik sonuç değişmiyor. Haklı ise haklılığını ispat etmesi haksız ise cezasını çekmesi lazım. Her iki halde de hakemliği bırakmaktan başka bir yol görünmüyor. Haklı ise haklı gerekçelerle, başı dik, alnı açık istifa eder, haksız ise özür dileyerek.
 
Tahkimin cezayı bozması ve 4 maça düşürmesi her halükarda hakemi ve hakemliği zor durumda bırakmıştır.
 
Murat HACIOĞLU
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Herşey fotoğrafta gizli...Pişkince işine devam edecek...Bizim balık hafızalı Türk aklımızda 3 vakde kadar bu adamın yaptıklarını unutacak...O kadar kamera çekimine Matrix filmleriniz aratmayacak açılara rağmen bulunamayan tükürüğü bulma becerisi olan yorumculara da sevgilerimi gönderiyorum Allah göz akıl izan versin...Saygılar

Cumhur Milletoğlu 
 29.12.2012 21:29
Cevap :
Balık hafızalı dedikleri kadar varız herhalde. Bzen çabuk unutuyoruz. Lakin düşmanlığı, kini, öç almayı unutmuyoruz. O zaman balık hafızalı değiliz demek ki. Problem başka biyerde. Katkı için teşekkür ederim. Sevgi ve muhabbetle..  30.12.2012 10:47
 

Ben açıkça ve kesinlikle belirtmek isterim ki, Meireles hakemin suratına karşı,tükürük göndermeden, tükürme hareketinde bulunmuştur.(Daha doğrusu tükürük TV'de görünmüyor. Hakem sadece yüzünü eliyle temizliyor.Rol mü yapıyor bilemiyorum.) Aynen tiyatro sahnelerinde sanatçıların birbirlerin suratına tükürme hareketlerinde bulundukları gibi.Bu hareket de genel olarak tükürme olarak kabul edilir.Maç yayınını TV'den naklen izlerken, tükürdüğünü fark etmemiştim.Hadi canım tükürme yok demiştim. Ama bugün TRT Sporda bu tükürme sahnesini açıkça ve kesinlikle gördüm.Herhangi bir tereddüt yok. Resmen tükürme hareketinde bulunuyor. Tu sana diyor.Bunun tevile, yoruma ihtiyacı yok. Meireles, mimikleriyle ve baş hareketiyle bunu gösteriyor.TV'den bunu tespit etmemek veya görmemek imkansız.Olay apaçık ortada.Selamlarımla.

yılmaz çetingöz 
 29.12.2012 0:59
Cevap :
Bu konu daha çok tartışmayı beraberinde getirecek gibi görünüyor. Ancak fırtına öncesi sessizlik var gibi sanki.. Katkı için teşekkür ederim. Sevgi ve muhabbetle..  29.12.2012 20:43
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 656
Toplam yorum
: 3284
Toplam mesaj
: 140
Ort. okunma sayısı
: 1670
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster