Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '12

 
Kategori
TV Programları
 

Yetenek Sizsiniz Heyecanı ve Yenilikler

Yetenek Sizsiniz Heyecanı  ve Yenilikler
 

Show TV’den Star TV’ye geçtiğinde çoğu kişinin aklında “acaba”lar vardı. Acun Ilıcalı acaba yeni kanalında da başarılı olabilecek miydi? Acaba program kabak tadı vermeye başlayacak ve böylece kan kaybedecek miydi? Acaba yeteneklere alışmış izleyici amatör gösterilerle tatmin olacak mıydı? Star TV bu pahalı yatırımının karşılığını alabilecek miydi? Acaba… Acaba…

Yetenek Sizsiniz Türkiye yeni sezon programları başladığında yarışmayı takip edip etmemekte kararsız kalmıştım. Show TV aynı gün ve saatte rakip olmak üzere yabancı şovmenlerle hazırlanan “En Büyük Show” programını sürmüştü karşısına.. Amatör yarışmacıları mı tercih edecektik yoksa profesyonel bir gösteri mi izleyecektik. Doğrusu zor bir seçim oldu bizim için..

İlk başta iki program arasında gidip geldim. Bir o kanalda bir bu kanaldaydım. Ancak daha ilk haftada bir şeyi fark ettim. Show TV’deki program her ne kadar profesyonel ve üst düzeyde ise de içinde bir şeyler eksik bırakılmıştı. Yetenek Sizsiniz Türkiye’de ise o eksik şey vardı: Duygusallık ve bizdenlik.

Millet olarak duygusal soslara bandırılmış şovları daha çok sevdik. Zaten bir süre sonra Show TV pes etti. Acun tam gaz devam etti. Biz profesyonel olanları değil kendimizden olanları seçtik. Üstelik Hülya ile Acun’un didişmesini, Sergen’in soğukkanlılığını ve soğukjüriliğini beğendik. Bizim gibi olanları seyrettik. Aslında kendimizi seyrettik. Kendimizi bulduk. Bazen hüzün, bazen coşku, bazen kahkahayla..

Acun Ilıcalı da boş durmamış. “Nasıl olsa programım çok seyrediliyor, yan gelip yatayım o zaman” diye düşünmemiş. Her defasında programı nasıl daha iyi hale getirebilirim diye kafa yormuş. Elemelerde (seçmelerde) programa güzel bir ilave yapmış. Daha önce yarışmış ve iyi derece yapmış yarışmacıları konuk olarak çağırmış. Her programda bir eski yarışmacının performansını zevkle yeniden izledik.

Bir başka yenilik de yarı finalde dikkatimi çekti. Bu satırların yazıldığı anda yarışma devam ediyordu. Başka bir sürpriz var mı bilmiyorum. Yarı finale eklenen yenilik “puan tablosu” olmuş. Eğer hafızam beni yanıltmıyorsa daha önceki programlarda (yarı finalde) bu yoktu. Seyirciler oylamayı yapıyordu ve yarışmacılar kulise gönderiliyordu. Program sonunda ilk beş belirleniyordu.

Şimdi her yarışmacıdan sonra seyirci oylama yapıyor ve puan tablosunda hangi yarışmacı kaç puan almış görebiliyoruz. Belki son dakikada finalistleri öğrenmek daha heyecan verici olabilir ama bu haliyle hafiften bir Eurovision tadı aldım ben. Hazır bu yıl Eurovision’a da gitmiyorken bu eksikliği (puan heyecanı bakımından) Yetenek Sizsiniz Türkiye giderecek demektir. Zaten müzik yönünden eksikliğini de O Ses Türkiye gidermiyor mu?

Acun Ilıcalı’ya teşekkür ediyoruz ve başarılarının devamını diliyoruz.. 

Murat HACIOĞLU
 
30.12.2012, Denizli
 
NOT: Duyduk ki yılbaşı akşamında (O Ses Türkiye'de) bizlere sürpriz hazırlamış. 
 
 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..