Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Haziran '16

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Halk şairi Aşık Halil Karabulut 'u anarken ( 2 )

Halk şairi Aşık Halil Karabulut 'u anarken ( 2 )
 

Aşık Halil Karabulut ( 1926- 16 Ağustos 2010 )


Adana'nın yetiştirdiği halk şairi Aşık Halil Karabulut vefalı bir dosttu. Kimi zaman Karacaoğlan, kimi zaman da Yunus Emrere'yi hatırlatıyor.. Beni sık sık telefonla arar, halimi hatırımı sual ederdi. Bazen bana bir şiirini yazar, gönderir ve benden görüş, bilgi, eleştirme, kritik isterdi. " Kadir bey, bu şiirimi yazdım, ama sizin de görüşünüzü almak isterim"  derdi. Ne haddime Aşık Halil Karabulut'u eleştirmek elbette kolay değildi. Böylesine alçak gönüllü kibirden uzak bir insandı...  

Son günlerde onun adına Mehmetli Beldesinde bir kütüphane  açılacaktı. Onun adını da bu kütüphaneye vereceklerdi, 17,09, 2003 tarihinde bana zarif  bir mektup yazmışlardı. Benden kitap bekliyorlardı... İşte o günlerde bana yürekleyici samimi ve Çukurova'nın sıcak havasını yansıtan kibarca bir mektup göndermişlerdi. 

Mektubu tertemiz bembayaz, çizgisiz bir kağıda ve siyah dolma kalemle yazılmış. Mektup tekniğine göre adeta okuyana ders veriyordu. Bu değerli mektubunu aynen sunuyorum:

Saygıdeğer Abdülkadir Güler bey,

Önce selamlarımla sağlık ve esenlikler diler, işlerinizde başarılar dilerim. Hakkımda bir yazı yazarsanız, çıkacak dergi veya gazeteden bir adet bana gönderirseniz memnun olurum. Çünkü bunları arşivime alıyorum. Belki elime geçmeyebilir.  

Ayrıca ikinci isteğim de beldemize benim için bir kütüphane yapıldı. Sağdan, soldan kitap topluyoruz. Sizden de ben rica ediyorum, kitap istiyorum. Kütüphaneye benim adım verilecek. Yakında açılışı yapılıcak. Adresim, ve  telefonum aşağıda yazılmıştır. Tekrar selam, en derin sevgi ve saygılarımı suyunuyor ve gözlerinden öpüyorum.  17. 09. 2003.  

Aşık Halil Karabulut.

(İmza )

ADRES:

Mehmetli Beldesi 

Mehmetli Caddesi, Sumbas- Osmaniye.

Not:  

Bunun üzerine koca bir koli ( 70 adet )  kitabı Kargo ile adreslerine gönderdim. Aradan bir ay geçmeden kitaplarımı aldığına dair 15.10. 2003  tarihli mektuplarıyla tekrar teşekkür ediyorlardı. Aşık Halil Karabulutla ilgili bir yazım Kayseri' de yayımlanan Erciyes  Aylık Sanat ve Kültür Dergisi'nin ( Şiire  Adanan Ömür ve Aşık Halil Karabulut  yıl: 29,Sayı;343, Temmuz 2006,s 21-22) sayılı ve tarihli  Erciyes'te yayımlandı ve adı geçen dergiyi kendilerine de gönderdim. Dergiyi almışlar ve telefon ederek teşekkür ettiler...Ne kadar sevindiklerini anlatamam. Aynı yazı Çağrı Sanat ve Folklor Dergisi'nde de yayımlandı. 

Sevgili halk şairimiz Halil Karabulut' u bir kez daha rahmetle ve saygıyla anıyor ve sözü bir şiiriyle bağlamak istiyorum:

SAKLIDIR

Tabiatta neye bakarsam

Hikmeti Huda saklıdır

Akıl yetmez  akıl döksem

Müşkül, luamma saklıdır.

***

Gök alemi, yer alemi

Neler dolu gör alemi

Bu alem bir sır  alemi

Maddede mana  saklıdır

***

Boyamış hikmet fırçası

Saman içinde  sırçası

Damla  deryanın parçası

Damlada  derya  saklıdır

***

Kainat sarılır bağaç 

Yiğit isen çözümle aç 

Çekirdekte gezli ağaç 

Ağaçta  meyva  saklıdır

*** 

Bu bohçayı  çözmek gerek

Sırlarını sezmek gerek

Sarraf olup süzmek gerek

Eşyada kimya saklıdır

***

Hasılı  işler dolaşık

Her görenin aklı şaşık

Şu Halil bir aciz aşık

Gönlünde Mevla saklıdır

 

Aşık Halil Karabulut

 Şiire Adanan Ömür Ağustos  1999 - Ankara

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..