Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Haziran '13

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Halkın görüşlerini almak, o kadar zor mudur ?

Halkın görüşlerini almak, o kadar zor mudur ?
 

 

Halkımız, seçimden seçime siyasilerin aklına gelir…

Halkımızın yaşadığı kentlerle, beldelerle hatta köyleri ile ilgili görüşlerinin alınması pek düşünülmez…

Düşünün ki, bir kente meydan yapacaksınız, kültür merkezi yapacaksınız, ağaçlandırma, yapacaksınız, kent ormanı kuracaksınız, hobi bahçeleri oluşturacaksınız daha birçok halkımızı ilgilendiren önemli işler yapacaksınız... Tüm bunları yaparken, yapmaya çalışırken, o kentin halkının ortak görüşlerini, beğenisini, tutkusunu, önemsemeyeceksiniz, kendi kafanıza göre bir şeyler yapacaksınız… Sonra da “ben yaptım oldubitti” diyeceksiniz…

Kentlerin belediye başkanları, yöneticileri hep gelip geçicidir… Halk her zaman, kentinin havasını soluyacak, o kentli olmanın gururunu yaşayacak, gelecek nesillere bir kültürel miras bırakmaya çalışacaktır…

Halkımızı projelerin içine katmak o kadar zor mudur? Elbette işin teknik ve ekonomik yönü vardır… Tüm bunlara rağmen bir anketle, eğilim yoklamasıyla halkın bu konudaki görüşleri alınabilir… Döşenecek taşların renkleri, dikilecek ağaçların ve çiçeklerin cinsleri, yer seçimi ile ilgili araştırmalar veya konuyla ilgili değişik projeler konusunda halkın görüşü alınabilir…

Çağımızın teknik olanaklarıyla bunu yapmak o kadar zor değildir, önemli bir gideri de yoktur…

Projeleri yaparken halkın görüşlerini almak görüşlerini değerlendirmek çağdaş bir yoldur. Halkı yönetimin içine katarak onurlandırmaktır… Halkı işin içine katmaktır… Halk, bu sayede kendi kentine daha çok sahip çıkar, daha çok benimser, daha çok o kentli olur…

Parti adında “Halk” olan Cumhuriyet Halk Partili Belediyelerin bunu önemle ve dikkatle gözönüne almaları gerekmez mi?

Gelelim ilçemize:

Didim Altınkum projesi, iyi niyetlerle yapılmaya çalışılmış, netice de birçok eleştiri almış bir proje oldu… Altınkum’dan gelip geçen halkın taşların renginden tutunda, çiçeklikler, oturma banklarına dair birçok eleştirileri var… Kendini göstermeyen, gösteremeyen, estetikten yoksun proje estetik yönden de sınıfta kalmış durumda…

Bu proje konusunda vatandaşın fikri, beğenisi, istekleri sorulmamıştı… Aynı durum çukur bir alana yapılmaya çalışılan “Kent Meydanı”  içinde geçerliydi… Örneğin bu proje öncesinde 20- 30 soruluk nasıl bir kent meydanı istersiniz diye bir anket yaptırılsaydı, halkın görüşü alınsaydı daha iyi olmaz mıydı? Belki de bu anket sonucu düşüncelerinizi, projelerinizi ve uygulamalarınızı da değiştirebilirdiniz… Halkımızın bu konularda dışlanmışlığı ülkemizin her yerinde en üst düzeyde yaşanıyor...Üst düzey bir örnek İstanbulda yaşandı... Cumhurbaşkanının, Başbakanın ve Meclis Başkanının temel atma töreni sırasında kararlaştırdıkları ve açıkladıkları “Yavuz Sultan Selim Köprüsü” adı toplumumuzu nasıl derinden yaraladığını ve böldüğünü hep beraber gördük… Bu köprünün halka sorulması o kadar zor muydu? O köprünün adı “Barış” olsa daha birleştirici  olmaz mıydı?

Didim ilçemizde, Didim Belediyesi Kültür Merkezinin temeli, CHP Başkan yardımcıları Umut Oran ve Bülent Tezcan’ın katılımıyla atıldı…

Bu, Kültür merkezinin yerini, Didimlilerin çoğu bilmiyor… Kültür merkezlerinin kent yaşamındaki işlevleri çok büyüktür… Yer seçimi doğru yapıl(a)mamış - yaptırılmamışsa, Kültür Merkezinin işlevi konusunda sorunlar ortaya çıkacaktır… Kent merkezinden oldukça dışarıda yapılması planlanan Kültür Merkezi, bu yönüyle sıkıntılar yaratacaktır… Teknik konuları bilmiyorum… Arsa takasları yapılarak, Kültür Merkezini daha merkeze almak mümkün müydü, bilemiyorum… Çamlık Mahallesi Valiler İlköğretim Okulu karşısında park yapılması planlanan arsaya Kültür Merkezi yapılabilir miydi? Çoğu Didimlinin bu konuda bilgisi olmadığı gibi, benim de fazla bir bilgim yok… Bu durum,  projelerini, planlarını halkıyla paylaşmayan, onun görüşlerini almayan -almak istemeyen- yönetimlerin suçudur…

Didim Altınkum projesinde yaşanan sorunların, Didim Kent Meydanı ve Didim Belediyesi Kültür Merkezinde de yaşanmamasını diliyorum

Halkı, anketlerle, eğilim yoklamalarıyla görüşlerini alarak projelerinize katarsanız, öncelikle halkınızı onurlandırırsınız, çıkacak sorunlarda da yük üzerinizden biraz kalkmış olur…

Bunu yapmak o kadar zor olmasa gerek…

Bu sorun, sadece yaşadığımız Didim İlçemizin sorunu değil, Ülkemizin yerel ve genel yönetimlerinin genel bir sorunudur…

Anketlerle, eğilim yoklamalarıyla yapılacak projelerde halkın görüşünü almak çağdaş bir yoldur. Çağımızda bu yolu kullanmak çok kolaydır… Bu sayede kent halkı onurlandırılmış, projelerin içine katılmış, kentlilik kimliği pekiştirilmiş olur…

Didim Kültür Merkezinin en iyi dileklerimle en kısa zamanda bitirilerek, Didimlilerin hizmetine girmesini diliyorum…

 

 

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..