Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '12

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Hanımanne helvası

Hanımanne helvası
 

HANIMANNE HELVASI


Helvanın çok çeşitleri vardır. Yörelere göre de değişir. Tokat’ta öğretmenlik yaptığım yıllarda ev sahibi teyzemden çok yemek tarifleri öğrendim. Yeni evliydik, eşim benden helva istedi. Tencereye yarım kiloya yakın tereyağını koyup erittikten sonra, 6 bardak un koyup kavurdum, üstüne şerbeti döktüm. Oldu bir pelte. Elim ayağım tutuştu. Üst katta oturan ev sahibime koştum, yardım etmesini istedim. Kendisine “HANIMANNE” diyordum. Hanımannem hemen aşağı inip tencereyi, kümesteki tavuklara götürdü ve ocağın başına geldi, bana tek, tek tariflerle başımda durup güzel bir helva yaptırdı. Şahane bir helva oldu. Tabi akşam eşimden övgü dolu bir not aldım. Allah gani, gani rahmet eylesin.

YAPILIŞI:

 5 kaşık irmik, 5 kaşık nişasta, 5 kaşık pirinç unu, yanmaz tavada kısık ateşte yağsız olarak Pembeleşinceye kadar kavrulur. Üzerine tepeleme 3 kaşık tereyağı ilave edilerek tekrar kavrulur. Kavrulan karışıma yarım bardak süt yavaş, yavaş yedirilerek ilave edilir ve karıştırmaya devam edilir. İyice kavrulan helvaya 1 su bardağı pekmez dökülerek karıştıra, karıştıra kavrulmaya devam edilir. Helva kıvamını alınca içine 1 bardak ayıklanmış çan fıstığı katılır. Kaşıkla veya elle şekil verilerek servis tabağına yerleştirilip üzerine ceviz veya şan fıstığı, çeşitli reçeller konularak süslenir ve servise sunulur. Afiyet olsun.

 

NAHİDE ÇELEBİ 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..