Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mart '13

 
Kategori
TV Programları
 

Harika bir slogan ve nefis bir TV programı:‘ AKUT var hayat var ‘– ( TV yazı-yorum )

Harika bir slogan ve nefis bir TV programı:‘ AKUT var hayat var ‘– ( TV yazı-yorum )
 

Günlük koşturmacadan fırsat bulamayıp seyredemediğimiz kaliteli programları, elimden geldiğince gece tekrarlarında izlemeye çalışıyorum… Cumartesi günleri saat 15 : 00 de CNNTÜRK‘ de yayınlanan ‘ AKUT Var Hayat Var ‘ programı da bunlardan biri…

9 Mart Cumartesi günü yayınlanan ilk bölümüyle hayatımıza girdi bu program… Nasuh Mahruki’ nin CNNTÜRK’ internet sitesindeki tanıtım videosuyla , program hakkında kapsamlı bir bilgiye de sahip olduk ve yayın saatlerini notlarımız arasına aldık, ama elde değil herşeyi seyretmeye yetişemiyorum…

Şimdi ise saat gecenin üç buçuğu, yani programın yayınlanışının üzerinden neredeyse tam 12 saat geçmiş ve ben henüz yeni izleme imkanı bulabilmişim… Yine olağanüstü ama gerçek kurtarma hikayelerini konu ediyorlar ve bunların yanında geziler ya da yürüyüşler esnasında nelere dikkat etmemiz gerektiğinin altını çiziyorlar…

akut var hayat varBayılıyorum böylesine hakiki ve hayatı – insanı çepeçevre saran olmazsa olmaz programlara… Hatta belgesel tadında seyrettiğimi ve tüm bölümlerini tek tek kaydetme arzusu ile yanıp tutuştuğumu bile söyleyebilirim açık yüreklilikle…

Eğer arşivlik kalitede parçalara rastlarsam bu tür programlarda, açıyorum internetimi ve hemen ilgili programla ya da konuyla ilgili video kayıtlarına bakıyorum ve ders tadında izlemeler gerçekleştirip, kendimce küçük hayat kurtaran notlar alıyorum…

AKUT, diğer sivil savunma kuruluşlarının arasında, benim için hepsinden çok daha özel anlamlar taşıyan bir kurum… Bizzat deneyimlediğim Gölcük Depremi‘ nin kahramanlık destanları yazan gözbebeği kurtarma organizasyonlarından biri ve o günlerde hayatımıza hızır gibi girmişlerdi…

1999-marmara depremiO zamandan günümüze gelinceye dek, bir çok usta işi başarılara imza attılar, ama benim için hep o Gölcük’ teki kahraman ve efsanevi ‘ AKUT ‘ olarak kaldılar… Şimdilerde programlarını izlerken, zaman makinesine binip o acı dolu eski günlere gidip geliyorum ve iyi ki varsın ve hayatımızdasın sevgili AKUT diyorum…

İşte, o harika ötesi programın internet üzerinden indirebileceğiniz 9 Mart tarihli 1. bölümünün video linki… Bu da 16 Mart tarihli 2. bölümün video linki… Şimi izlediğim ise programın yayınlanan 3. bölümü… Eğer unutmaz da aklıma getirebilirsem, 3. bölümün  internet linkini bulunca buraya ekleyeceğim sevgili dostlarım…

akut arama kurtarmaHerkese keyifli ve bilgilendirici seyirler dilerim…

Sevgi ve Saygılarımla… Fırat ÖÇAL

http://www.hayatveinsan.com/harika-bir-slogan-nefis-tv-programi-akut-var-hayat-var/

 

 
Toplam blog
: 700
: 694
Kayıt tarihi
: 24.03.11
 
 

Üniversite mezunu, eğitim alanında çalışıyor, yazı çalışmaları yapıyor, hayata ve insana dair cid..