Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ekim '06

 
Kategori
Meslekler
 

Harita hayattır

Harita hayattır
 

Bir haritacı olmak… Ahh ne zor alında bir bilseniz. Hem mesleğin icrası yönünden hem de kimseye ne yaptığımızı açıklayamama yönünden gerçekten zor. Okulu kazandığım dönemlerde (ki tamamen Halamın etkisi ile gittiğim bölüm) bende bilmediğim için tam olarak ne yapacağımı çok fazla bir şey söyleyemiyordum. Ama okulu bitirdim mesleğimi yapıyorum ve her yeni işte yeni şeyler kazanıp tecrübeleniyorum artık.. Öğrenmem gereken o kadar çok şey var ki hala. Her işte her yeni çalışma arkadaşında yeni şeyler öğrenip öğretiyorsunuz.

Değişmeyen bir soru vardır bizim meslekle ilgili. Eminim her haritacı bu durumu yaşamıştır. Şimdi sorarlar sana mesleğin nedir diye. Cevaplarsın hemen Harita Teknikeriyim ben. Arkasından hemen şak diye karşı cevap "biliyorum siz tarlaları bölüyorsunuz". Tabi ben bu cevap karşısında hemen hayır bakın bunları da yapıyoruz diye anlatmaya başlıyorum. Ama nafile sanki Harita Teknikerliği/Mühendisliği sadece tarla bölmekten ibaret. Bu diyalogu o kadar çok yaşadım ki artık düzeltme çabası içine girmiyorum. Düşünün toprakla uğraşan insanda bu tepkiyi veriyor bizim mesleğimizle iç içe olması gereken bir belediye başkanından da bunu duyabiliyorsunuz :)))

Haritacılık insanlara ya okulda il il gördüğü siyasi haritalardan ya da böyle tarla arsa bölmekten ibaret geliyor. Oysaki yeryüzündeki her nesnenin gösteriminde, araziye ilişkin her türlü projede, uygulamada bir haritacı vardır. Karayolu, demiryolu haritalarında, arazi yapısını gösteren topografik haritalar, kadastro haritaları, maden haritaları, afet haritaları, şehir planlaması, imar planları, parselasyon haritaları, vb... Özellikle belediye hizmetlerinde yol, su kanalizasyon işlerinin yapım ve projelerinde hep haritacılar vardır ve etkin bir rol oynarlar. Bunlara o kadar çok örnek verilebilir ki daha. Günümüz teknolojisi ile haritacılık çok ilerledi tabi. Artık Coğrafi Bilgi Sistemi (CBS/GIS) var. Bu sistem konumsal bilgilerler (bina, yol, arazi yapısı) konumsal olmayan bilgilerin (bina katsayısı, yol ismi) birbiri arasında ilişkilendirerek sorgulanabilmesini ve analizler yapılabilmesini sağlayan bir bilgi sistemi bütünüdür. En güzel örnek yeni yeni oluşturulmaya başlayan kent bilgi sistemleri. Kim nerde hangi binada oturuyor, hangi sokakta gibi sorgular basitçe yapılabiliyor bu sistemle. Belediyecilikte, askeri uygulamalarda, emlak, bankacılık, sigortacılık sektörlerinde de yaygın olarak kullanılabiliyor. Hayatın her aşamasında harita ve haritacıya gereksinim var ve bu kadar anlatımdan anlıyoruz ki bir haritacı sadece tarla arsa bölmüyor:)))

Ne çok işte haritaya gereksinim duyuyoruz. Okula başladığımızda ilk duyduğum ve bu mantıkla çalışmaya devam ettiğim söz demek ki boşuna söylenmemiş. "HARİTA HAYATTIR" sözü ile karşılanmıştık ilk dersimizde ve bu hayatı size öğreteceğiz demişti hocam. Gerçekten bunu öğrenmekte çok geç olmadı

Bunu yazarken hangi resmi koysam diye düşündüm. Tabii bizim gururumuz olan ve yapımı hala çözülemeyen Piri Reis haritasını koydum. Çünkü mesleğimizin güzelliğini ve özelliğini en iyi şekilde anlatan harita bu bence.

 
Toplam blog
: 194
: 1525
Kayıt tarihi
: 04.08.06
 
 

1981 yılında aslında istenmiyor olsam da geç alınan karardan dolayı hayattayım:)) Haritacıyım ve işi..