Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ekim '06

 
Kategori
Meslekler
Okunma Sayısı
2898
 

Harita hayattır

Harita hayattır
 

Bir haritacı olmak… Ahh ne zor alında bir bilseniz. Hem mesleğin icrası yönünden hem de kimseye ne yaptığımızı açıklayamama yönünden gerçekten zor. Okulu kazandığım dönemlerde (ki tamamen Halamın etkisi ile gittiğim bölüm) bende bilmediğim için tam olarak ne yapacağımı çok fazla bir şey söyleyemiyordum. Ama okulu bitirdim mesleğimi yapıyorum ve her yeni işte yeni şeyler kazanıp tecrübeleniyorum artık.. Öğrenmem gereken o kadar çok şey var ki hala. Her işte her yeni çalışma arkadaşında yeni şeyler öğrenip öğretiyorsunuz.

Değişmeyen bir soru vardır bizim meslekle ilgili. Eminim her haritacı bu durumu yaşamıştır. Şimdi sorarlar sana mesleğin nedir diye. Cevaplarsın hemen Harita Teknikeriyim ben. Arkasından hemen şak diye karşı cevap "biliyorum siz tarlaları bölüyorsunuz". Tabi ben bu cevap karşısında hemen hayır bakın bunları da yapıyoruz diye anlatmaya başlıyorum. Ama nafile sanki Harita Teknikerliği/Mühendisliği sadece tarla bölmekten ibaret. Bu diyalogu o kadar çok yaşadım ki artık düzeltme çabası içine girmiyorum. Düşünün toprakla uğraşan insanda bu tepkiyi veriyor bizim mesleğimizle iç içe olması gereken bir belediye başkanından da bunu duyabiliyorsunuz :)))

Haritacılık insanlara ya okulda il il gördüğü siyasi haritalardan ya da böyle tarla arsa bölmekten ibaret geliyor. Oysaki yeryüzündeki her nesnenin gösteriminde, araziye ilişkin her türlü projede, uygulamada bir haritacı vardır. Karayolu, demiryolu haritalarında, arazi yapısını gösteren topografik haritalar, kadastro haritaları, maden haritaları, afet haritaları, şehir planlaması, imar planları, parselasyon haritaları, vb... Özellikle belediye hizmetlerinde yol, su kanalizasyon işlerinin yapım ve projelerinde hep haritacılar vardır ve etkin bir rol oynarlar. Bunlara o kadar çok örnek verilebilir ki daha. Günümüz teknolojisi ile haritacılık çok ilerledi tabi. Artık Coğrafi Bilgi Sistemi (CBS/GIS) var. Bu sistem konumsal bilgilerler (bina, yol, arazi yapısı) konumsal olmayan bilgilerin (bina katsayısı, yol ismi) birbiri arasında ilişkilendirerek sorgulanabilmesini ve analizler yapılabilmesini sağlayan bir bilgi sistemi bütünüdür. En güzel örnek yeni yeni oluşturulmaya başlayan kent bilgi sistemleri. Kim nerde hangi binada oturuyor, hangi sokakta gibi sorgular basitçe yapılabiliyor bu sistemle. Belediyecilikte, askeri uygulamalarda, emlak, bankacılık, sigortacılık sektörlerinde de yaygın olarak kullanılabiliyor. Hayatın her aşamasında harita ve haritacıya gereksinim var ve bu kadar anlatımdan anlıyoruz ki bir haritacı sadece tarla arsa bölmüyor:)))

Ne çok işte haritaya gereksinim duyuyoruz. Okula başladığımızda ilk duyduğum ve bu mantıkla çalışmaya devam ettiğim söz demek ki boşuna söylenmemiş. "HARİTA HAYATTIR" sözü ile karşılanmıştık ilk dersimizde ve bu hayatı size öğreteceğiz demişti hocam. Gerçekten bunu öğrenmekte çok geç olmadı

Bunu yazarken hangi resmi koysam diye düşündüm. Tabii bizim gururumuz olan ve yapımı hala çözülemeyen Piri Reis haritasını koydum. Çünkü mesleğimizin güzelliğini ve özelliğini en iyi şekilde anlatan harita bu bence.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

-harita üzerinde ipek ve baharat yolları nerelerden geciyor?? -harita üzerinde kervansaraylar nerelerdedir??

tugba kaya 
 20.02.2008 0:02
Cevap :
Baktığınız haritaya göre ancka bunu lejand bilgilerinden görebilirsiniz. Yani bir izohips haritasında ya da fizili bir haritada kervansarayları görmeniz mümkün değildir. İpek ve baharat yolları ve kervansaraylar genellikle tarihi yapıyı gösteren haritalarda mevcuttur... En azından ben böyle biliyorum :) Saygılarımla...  28.02.2008 10:37
 

ekonomik gelişmişlik düzeyi üzerinde etkili olan faktörler nelerdir?

tugba kaya 
 19.02.2008 23:59
Cevap :
Ekonomik gelişmişlik düzeyi derken kişiye mi, ülkeye mi yoksa başka bir şeyimi söylemeye çalışıyorsunuz anlamadım ama ben kişi için maddi getirisinin her işte olduğu gibi doğru ve iyi yapılması durumunda güzel olduğunu söyleyebilirim. Saygılarımla...  28.02.2008 10:39
 

merhaba ben topoğrafım mühendis yada tekniker degilim,5 yıldırda bu meslekteyim ve bende işine asık olan insanlardanım.sen cok güzel bi şekilde bizimle alakalı olan sıkıntıları dile getirmişin.ben inşşat firmasında calısıyorum yani şantiyeciyim:) ve bana göre şantiyedeki en önemli kişinin topoğraftır(haritacı).cünki projelerdeki yanlışlıkları bulan,düzelten ve hatta yeniden projelendiren bizleriz.işe başlamadan önce arazinin haritasını cıkaran,projeyi araziye göre uygulayan gene bizleriz.mimar projeyi çizer gönderir altınada araziye göre değişiklik gösterebilir diye bi not tamam.bina köşelerini çak beton yüksekliklerini ayarla bina akslarını cak kat yüksekliklerini ver ondan sona inşşatçı ben yaptım desin.biz sahada bi inşaatçının yaptığı işi cok rahat yaparız ama inşşatçı bizim yaptıgımız işi kesinlikle yapamaz.haritacı her alanda zorunlu ihtiyaç kim ne derse desin.

ariza işte 
 09.01.2008 17:09
Cevap :
Haritacının önemini sizde çok iyi özetlemişsiniz... Topoğraf, tekniker, mühendis hiç farketmez... Haritacıya her alanda ihtiyaç var... Katkınız için teşekkür ederim... Saygılar...  09.01.2008 20:26
 

Haritacılığı insanlığın doğa ile mücadelesini simgeleyen bir meslek olarak görüyorum. Haritacılık mesleği olmasaydı doğayı keşfedemezdik, bir çok işi planlayamazdık. Piri reis ise tarihimizde en değer verdiğim kişilerden biridir, bilim adamı olarak değerlendiririm. Bu yüzden internette çoğu kez, piri.reis'i takma ad olarak kullanıyorum. Bu yüzden yazınızı ilgiyle okudum. Saygılarımı sunarım.

Hakan Şahin 
 17.05.2007 12:04
Cevap :
Çok haklısınız Hakan Bey..Mesleğim zorluğu ve bir o kdar da zevkli olması açısından güzel.. Arazi şartları ve ofisteki çalışmalar zor olsa bile aşık olunacak mesleklerden..Piri Reis konusu apayrı birşey. Şu an ki gelişmiş teknoloji bile onun haritasını çözememiş durumda. Tek kelimeyle aklına hayran olunacak bir haritacı ve bilim adamıdır.Çok teşekkür ederim katkınız için.. Saygılar  17.05.2007 15:21
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 194
Toplam yorum
: 2196
Toplam mesaj
: 2
Ort. okunma sayısı
: 1463
Kayıt tarihi
: 04.08.06
 
 

1981 yılında aslında istenmiyor olsam da geç alınan karardan dolayı hayattayım:)) Haritacıyım ve işi..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster