Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '10

 
Kategori
İlişkiler
 

Haritalarda sen ve ben

Sen, sessizce içeri girerdin, önce başını uzatırdın.

Ben, kafamı kaldırmaz, seni duymuyor gibi yapardım.

Sen, duyulduğunu bilirdin ve karşıma geçerdin,

Ben, gülümseyerek kafamı kaldırır ama, seni hissetmiyor gibi yapardım.

Sen, o an gözlerini kısar ve yutkunurdun.

Ben, sen cümlene başlamayasın diye saçma sapan sorular sorardım.

Sen, inatla içindekileri söylerdin.

Ben, inatla konuyu değiştirir, anlamıyor gibi yapardım.

Sen, tavırlarıma hayretler içinde kalırdın.

Ben, senin pes etmemene hayran kalırdım.

Sen-Ben... Sen ve Ben

Acaba doğru mu oldu? Biz hep sen-ben kaldık....

Peki, şimdi Nasıl? ve Ne zaman? BİZ olmuşuz...

Yaşam haritamızda bize belirgin hatlarla sunulan, kalın çizgili ana yolumuzda ilerlemeye çalışırken, yolumuza bağlanan birçok ince çizgili yolları farkederiz. Ara sıra ana yol monoton ve sıkıcı gelir ve değişik yollardan devam etmek isteriz.

Oysa, bilinmeyen yollar her zaman tehlikelidir, dar ve ıssızdır, bazen de çıkmaz yoldur. Genellikle de merak edilen ve girilen bu yolların sonuçlarına da katlanmak gerekir.

Ben birkez ama, çocukluğumdan hatırladığım bana tanıdık gelen bir tali yola girdim. Sokaklara sandalyelerin konulurak oturulduğu, esnaf ve mahallelinin sohbetler ettiği; birinin başı sıkışırsa herkesin kenetlendiği; birçok çocuğun oynadığı ve cıvıl cıvıl seslerin kesilmediği; gülüşmeler kadar kavga seslerinin de kesilmediği bir sokak...

İçinde dükkanların olduğu, esnafın bulunduğu, yaşlı-genç ve dostu- düşmanı, dedikoducusu, çocukları, misafirleri olan bir ara sokaktı. Sevecen ve mutlu, birbirleriyle iyi anlaşan, güzel dotlukların kurulmuş olduğu bu sokağa girdiğim için pişman olmadım. Ben galiba şanslıydım. Yol haritamın son durağıydı ve sen-ben ayrımlarının yapıldığı bir yerde BİZ olunan, bitmeyecek dostlukların kurulduğu bir durağa uğramıştım.

Kendi haritanıza dönüp baktınız mı? Yol aldığınız anayol, kaç defa ara yollarla uzadı veya kısaldı? İstesek te istemesek te, bazen bilerek bazen de bilinçsizce birçok ara sokaklar olmuştur. Önemli olan bu sokaklarda kendimizi koruyabilmektir.

 
Toplam blog
: 103
: 1399
Kayıt tarihi
: 21.03.08
 
 

Hacettepe Ün. mezunuyum. Öğrencilik yıllarımda ve okulu bitirdikten sonra bir gazetenin muhasebe ..