Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '07

 
Kategori
Çocuk Sağlığı
 

Hastalığın rengi olur mu ?

Hastalığın rengi olur mu ?
 

Oluyormuş öğrendim.

Aslında dün sabah yuvaya giderken herşey yolunda gözüküyordu.

Birbirimize şaka bile yapmıştık. Her gün olduğu gibi güle oynaya gitmişti yuvaya. 8 ay sonra yuvaya alışmıştı ve okullu çocuklar gibiydi epeydir.

Ne olduysa öğle uykusu sırasında olmuş.

Ağlayarak uykudan uyanmış, ateşi varmış ve vücudu kıpkırmızı, minik minik lekelerle doluymuş.

Ateş düşürücü vermiş öğretmenleri. Ardından da bana haber geldi.

Almaya gittiğimde ateşi biraz düşmüştü ama kızarıklık aynıydı. Normalde güçlü bir çocuk olduğu için de ayaktaydı ve şaşkındı. Zaman kaybetmeden doktorumuza götürdüm. Kısa bir muayeneden sonra tanı kondu. Oğlum ''KIZIL'' olmuştu, ve biz anne, oğul ilk bulaşıcı çocuk hastalaığımızla tanışmış olduk.

Kızıl, annelerin yakından tanıdığı bademcik enfeksiyonuna yol açan mikroplardan oluşuyor. Boğaz ağrısı ve ateşle başlıyor. 1- 3 gün içinde döküntü oluşuyor.

Çocukta dil bir süre sonra çilek rengini alıyor. Bu da hastalığın tanısını kolaylaştırıyor.

Döküntü bittikten sonra da başkalarına bulaşma riski ortadan kalkıyor.

Diğer döküntülü hastalıklara göre de antibiyotik kullanılması gerekiyor. Adını şu an hatırlamadığım bir penisilin iğne ile, 10 süreyle kullanmamız gereken antibiyotik verdi doktorumuz ve hemen tedaviye başladık.

Kızıl hastalığı iyi tedavi edildiğinde her hangi bir sıkıntıya yol açmıyor.

Tedavi sırasında çocuğa bol sıvı verilmesi gerekli. Yutkunma güçlüğü yaşayabileceği için katı gıdalardan uzak tutmak gerekiyor.

Hastalık dönemindeki iştahsızlığın önemli olmadığını söyledi doktorumuz.

Yemesinden çok sıvı tüketmesi önemliymiş.

Geç tanı konulduğunda kalp romatizması, nefrit gibi hastalılıklara yol açabilen ancak günümüzde kolay tedavisi yapılabilen bir hastalıkmış kızıl.

Şimdilik geceyi rahat geçirdi oğlum.

İğnenin ve ilaçların etkisiyle gece 21:00'den beri uyuyor. Ateşi de hiç yükselmedi.

Ben bu gece ve izleyen bir kaç gece ''nöbetçi anne''yim artık.

Ateşini kontrol etmekten uyku tutmadı.

Yaşadıklarımı paylaşmak istedim.

Bu arada anneannemiz, benim çocukken kızıl olmadığımı söyledi. Acaba oğlumdan bana geçer mi? Ya da bu hastalık erişkinlerde görülür mü?

İşte bunu bilmiyorum açıkçası.


Ne yapalım, bekleyelim ve görelim.

 
Toplam blog
: 157
: 1671
Kayıt tarihi
: 12.10.06
 
 

İstanbul doğumluyum ama 20 yıldır Antalya'da yaşıyorum. 3 yaşında bir oğlum var ve eğitimciyim. Kend..