Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Hatalarımızı Kucaklayalım

Bir çok kitaplar okudum psikoloji, NLP ve bu konularda rehberlik eden konular hakkında. Biliyorum bazıları diyor ki; "Demek buna ihtiyaç duymuşsunuzda ondan?"... Orası öylede, asıl demek istediğim ne kadar çok kitap okursanız okuyun aynı konu üzerinde aslında bazı temalar hep aynı. Her kitap aynı düşünceyi sadece farklı tarzlarla ve cümlelerle anlatıyor. Sonra çok yoruldum aynı şeyleri okumaktan ve kendimi daha çok hayatın içine attım. Nasıl bir balık olacağımı merak ederek...

Anladım ve gördüm ki su 23 yıllık yaşamımda, en iyi kitap ve rehber hayat ve yaptığımız hatalardır. Bize hayatın matematiğini gösteren hatalardır. Bunların sınırları olmamalı mı? Yani sürekli mi hata yapmalıyız? Hayatta en iyi şeyin denge olduğunu düşünüyorum! Herşeyde denge. Yemek yemekte denge, uyumada denge, hatta hatta sevmekte denge! Hatalarında bir limiti var tabii ki. Ayrıca hataların küçük, büyük, orta şeklinde kategorileri de olabilir, doğrudur. Ben sadece şunu merak ediyorum kendi içimde, insanlar hata yapmaktan neden korkuyorlar? Bu korkuyu yaratan nedir? Küçüklüğümüzden beri hatalardan korkmaya programlandık. Bu ailenin suçu çokta değil. Hata yaptığımızda bağırılmış olabiliriz, sert bakılmış olabiliriz, ceza verilmiş olabiliriz... Bütün bunlar bizde hatalardan korunma mekanizması geliştirdi. Aynı şey anne-babamızda da var çünkü onların anne-babaları da aynı şekilde davranmışlar onlara. Bu eskilerden süre gelen bir halka. Bunu artık kırmanın zamanı geldi!

Düşündüğümüz zaman hatalarımız aslında bizim düşmanımız değil her zaman. Hatalarımız bize yol gösteren ustalarda olabilir. Bu tamamen bizim olaylara ve hatalara bakış açımıza bağlıdır. Optimist ve realist bir bakış açısı bize hatalar hakkında çok daha farklı şeyler öğretebilir. Hataların üstüne gitmek, onları önlememizi sağlayabilir. Her zaman için hiç olmamış gibi davranmaktan ve kirliler sepetimize atmaktan iyidir. Tabii ki hatalarımız başkalarını incitmeye ve kırmaya başlarsa, kendi içimizde yolunda gitmeyen şeyleri bulmamız ve incelememiz lazım. Aynı kistlere yapılan prosedürler gibi....

Herkese iyi günler.

 
Toplam blog
: 7
: 1999
Kayıt tarihi
: 08.06.06
 
 

1983 yılında Bulgaristan'da doğdu. 6 yaşında Türkiye'ye ailesi ile yerleşti. İlk ve orta öğreni..