Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '12

 
Kategori
Tiyatro
 

Hayatın çakallı yolları

Hayatın çakallı yolları
 

Yeni bir haberlerim var. Tiyatro ve tiyatro sevenleri yüreklendirecek. “Tiyatro nereye gidiyor?” Sorusunun en iyi karşılıklarından birini alacağınız, bir sahneye, bir oyuna ve kocaman yürekli bir kadroya götürüyorum sizi.

Onlar Kadıköy’de Öykü Sahne’de oyunlarını özveri içinde sergilediler. 07 Ocak cumartesi akşamı, oyun izlemek üzere Öykü Sahne’ye geldiğimde karşılaştığım manzaranın zorluğuna rağmen sahneye çıkıp oyununu gönülden oynayan bir kadro ve olumsuzluklara yenilmeyen genç ve dinamik bir yönetmen buldum.

O, Sertaç Ayvaz. Değerli bir dost, iyi bir gözlemci ve Tiyatro Açıkça’nın kurucusu. Küçük detayları kurgulamaktaki ustalığıyla yazdığı ve yönetmenliğini üstlendiği “Hayatın Çakallı Yolları” isimli oyunla kendisinin kıvrak zekasına ve azmine bir kez daha hayran kaldım.

Neden azim, zira oyundan önce Öykü Sahne’ye duvardan girmeye başlayan bir su sızıntısı karşılama salonuna kadar gelmiş, oyuncular ve yönetmen canla başla seyirciler gelmeden karşılama ve sahne arkası bölüme dolan suyu çekip temizlemişler. Onların yüzlerinde kocaman gülümseme, yüreklerinde az sonra sahneleyecekleri oyun heyecanı. Şaşırdım, duyduğum zaman hepsine gıpta ettim.

Tiyatroya gönül vermiş, böylesine yürekli bir yönetmen ve oyuncuların birlikteliğinden vücut bulan “Hayatın Çakallı Yolları” isimli oyunda oldukça kaliteliydi.

Oyun ve oyuncu için sahne önemli midir? Bu oyunda anladım. Hayır, değildir. Küçük sahnede devleşen karakterler. Her oyuncunun büründüğü karakteri taşımasındaki başarıları göz kamaştırıcıydı.

Sade  bir dekorla kurgulanmış oyunda, yazarın hayatın içinden seçtiği küçük detayların başarıyla işlenişi ve oyuncular tarafından seyirciye sunuluşu oldukça güzeldi.

Aslında oyunda hoşuma giden ve söylemek istediğim o kadar çok detay var ki. Ama bunları söyleyip seyir etmek isteyen insanların zevklerine kerte vurmak ta istemiyorum.

Gidin ve görün. İnanın, küçük bir sahnede devleşen bu kadronun önü ve yolu açık. Gönülden tiyatroya bağlanmanın ve tiyatroya katılabileceklerin tümünü aynı sahnede görmek her zaman mümkün olmuyor.

Tüm oyuncu arkadaşlarımı ve başta Sertaç Ayvaz’ı yürekten kutluyorum.

Tiyatronun ülkemizde aydınlık yüzleri TİYATRO AÇIKÇA

Başarılarınızın devamını gönülden diliyorum. Yolunuz açık olsun…

“Hayatın Çakallı Yolları” için gerekli bilgiye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

http://www.tiyatroacikca.com/hayatin-cakalli-yollari.html

 

Sağlıkla ve mutlu kalın 10/01/2012

Gülay Mustafaoğlu

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 247
: 709
Kayıt tarihi
: 11.03.09
 
 

Buradayım işte. Yaşamın tam içinde. Her anın benim olduğunu bilerek. Yaşamın sadece "Şimdi" olduğun..