Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Aralık '10

 
Kategori
Siyaset
 

HAYDARPAŞA Kısa Devre

HAYDARPAŞA Kısa Devre
 

Biz yoksa her şeyde olduğu gibi, yanlış enformasyonun kurbanı mı olduk şimdi.. Meğer, Haydarpaşa’yı bilerek, kasten ya da yanlışlıkla, ya da ihmalden yakmamışlar. Haydarpaşa meğer, elektrik tesisatındaki kısa devreden kaynaklanan bir problem sonucu yanmış…

Ya biz çok aptalız ya da komplo teorileri üretmeye bayılıyoruz. Aslında, ülke olarak komplo teorisi üretmeyi severiz de top yekün aptal olduğumuzu burada söylersem, biraz ayıp olur. Her ne kadar bu laf tescillidir biliyorsunuz. Eğer oranı yanlış hatırlamıyorsam, Türkiye’nin %60’ının aptal olduğunu söyleyen büyük üstat Aziz Nesin’e aittir bu söz. Ama ben kendimi bu oran içinde dahil görmüyorum.. O sebeple de açık açık yazıyorum kardeşim.. Bu elektrik kısa devresi ile halkı kandırmayın, elektrik kontağı ile halkı manyak etmeyin. Orada düpedüz bir ihmal var, bir oyun var ve bu açığa çıkartılmalı. Ama bugünkü haber, orada bir ihmal olmadığını bize anlatıyor. Haberin kaynağı Anadolu Ajansı. Muhatabı ise İstanbul Büyükşehir İtfaiye Müdürlüğü. Şimdi koskoca İtfaiye Müdürlüğü yalan mı söyleyecek ? Tabi ya, her türlü ihmal, hatta sabotaj ihtimalini göz ardı edelim, daha doğrusu aklımıza bile getirmeyelim ama elektrik tesisatındaki bir kısa devre ihtimaline inanalım. Peki, bir sorum olacak. Anlatılan her şey hikaye ise, çatıda olduğu söylenen elektrik sistemi neden kontrol edilmez. Ve kısa devre yapma ihtimali olan bir elektrik sisteminin Haydarpaşa gibi bir tarihi binada olması da bir kusur ya da ihmal değil midir? Bu soruların cevabını verecek yetkililer kimlerse, insanlık adına bizi bir aydınlatsınlar..

İtfaiye Müdürlüğünün tespiti tartışılır mı bilmem ama Haydarpaşa’nın yanışı başta yazılı basında da çok konuşuldu. Ben de yazdığım bir yazıda bu yangının bir komplo olma ihtimalinin yüksek olduğunu, çünkü Haydarpaşa Garı gibi bir binanın ve bulunduğu ortam ve çevrenin başta yabancı yatırımcılar olmak üzere, pek çok kapitalistin iştahını kabartabileceğini yazmıştım. Çünkü Haydarpaşa’nın yerine neler neler yapılmazdı ki ? Bunu da oteller, alış veriş merkezleri, plazalar, yat marinası falan filan diye de kendimce örneklemiştim. Bu konuda okuduğum pek çok yazıda da, benim kadar örneklemeli ve de fazlaca hayalperest olmasa da, pek çok yazar bir komplo teorisi yaratmıştı. Bakın, bugün okuduğum bir yazıda Haydarpaşa için neler söylenmiş. PowerPoint sunumu olarak hazırlanan ve “Haydarpaşa için acil çağrı” başlığı ile yazılan yazıyı özetle sizinle paylaşmak isterim..

“ Yüzyıllardır, bir çoğumuzun denizi ve İstanbul’un o tarihi efsanevi silüetini ilk kez gördüğümüz, henüz görmemiş olsak bile görkemini o naif yerli filmlerin birinde mutlaka duyumsadığımız anılarımızın mekanı Haydarpaşa Garı’nı da içine alan yaklaşık 1.000.000 m2’lik bir alan “Dünya Ticaret Merkezi” adı altında IMF direktifleri ve ekonominin borç ödeme çarkının dönmesi bahanesi ile yalnızca 5-10 milyar dolarlık bir nakit akışı için dünyanın varsıl emlak piyasasının emrine sunuluyor. Üstelik, her türlü yasa ve yönetmelikler, bilimsel ve etik kurallar hiçe sayılarak…. (TMMOB Mimarlar Odası Büyükkent Şb) “

Bu yazının yazıldığı tarih Haziran 2010. Haydarpaşa Garı ‘nda belki hala dumanlar vardır. Binanın çatısı bir daha eskisi gibi olmayacak. İsrail’e bile yangın södürmeye uçaklar gönderiliyor ama dünyanın en özel ve en güzel silüetlerinden birine sahip olan Haydarpaşa Garı’nın yanışına uçaklar müdahale etmiyorlar. Bir dostum bana “ o konuda açıklama yapıldı, uçaktan çok güçlü su bırakılacağı için o yönteme başvurulmamış” dedi. Böyle bir resmi açıklama oldu mu ben bilmiyorum ama bir sorti de 8-10 ton su bırakan bu uçaklar, gerçekten Haydarpaşa’ya onarımı imkansız bir zarar verir miydi, onu da bilemem ama bu yangın pekala önlenebilirdi.

Herneyse, netice itibari ile Haydarpaşa Garı’nı çatısı yandı. Tarihi bina yara aldı. Tek tesellimiz genelinin zarar görmemesi ve yanmaktan kurtulması. Ama ne zamana kadar. Yukarıdaki tez bana ait değil, ancak benzer bir komplo teorisini ben de dile getirdim. Bu yüzden, bir daha ne zaman yanacak diye de endişe etmekteyim..

Ama bir sevindirici haber, Haydarpaşa’nın çatısının onarılması işi, ihale edilmiş 20 gün içinde tamamlanacakmış. İnşallah başka ihmaller olmaz da Haydarpaşa’mıza kavuşuruz. Tanrı bizi tarih düşmanlarından ve gözünü para hırsı bürümüş, politikacı ve kapitalist yatırımcılardan korusun..

../..

 
Toplam blog
: 671
: 2572
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

Anadan doğma bir İzmirliyim ve bu şehirli olmaktan gurur duyuyorum.. Hem bu şehirde doğmuş, hem b..