Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ocak '15

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Hayyam haklı mı?-1 sorunlar

Hayyam haklı mı?-1 sorunlar
 

http://hipnozvemutluluk.com/2014/09/hayyam-haklimi-1-sorunlar/ 

hayyamGeçmiş günü beyhude yere yad etme
Bir gelmemiş an için de feryad etme
Geçmiş gelecek masal bütün bunlar hep
Eğlenmene bak ömrünü berbad etme-
Ömer Hayyam

Gençlik yıllarında hangi okula girsem hangi mesleği seçsem? Sonrasında işe girebilir miyim?  Oh sonunda işe girdim.. E evlensem mi? Evlendim :) Çocuk yapsam mı yapmasam mı ? Yasasın işimde yükselmeye başladım ! Gecemi gündüzüme kattım (yani kendi hayatımı sildim iş formatında aktör oldum ailemi ihmal ettim) bunu haketmiştim. YAŞASIN SONUNDA YÖNETİCİ OLDUM ! Oldum olmasına da toplantılar sinir stress mide ağrısı baş ağrısı…Karımla da/kocamla da aram bozuldu…çocuklar da olumsuz etkileniyorlar çok. Yaşasın Yazlık Aldım! Ama işten gidemiyorum,gitsem telefonlarım susmuyor..YAŞASIN KARİYER SAHİBİYİM ! Son model arabam var trafikten keyfini süremiyorum, YAŞASIN EV ALDIM ! Taksitleri var beni mahveden işten ayrılamıyorum. Ülser oldum, migrenim var adetlerim düzensiz ve ağrılı..YAŞASIN KARİYER SAHİBİYİM ! Yılda 5 gün izne çıkıyorum yetiyor yeterki iş aksamasın ! EVET YAŞASIN KARİYER YAPMIŞSINIZ TEBRİKLER ! İyi güzelde bu yaşam tarzında SİZ NEREDESİNİZ? AİLENİZ SEVDİKLERİNİZ NEREDE ?

Bu yaşananlar sizlere de tanıdık geldi mi? Büyük bir çoğunluğunuz ne yazık ki buna, evet diye cevap verecek.

Yanlış anlaşılmasın evde oturun üretmeyin yan gelin yatın demiyorum. Sadece şunu söylemeye çalışıyorum, bu hayat bizim ve bu hayatı da iyi yaşamak AİLEMİZLE/SEVDİKLERİMİZLE birlikte hayattan keyif almak bizim asıl sorumluluğumuz.  Tabi ki ülkemiz ailemiz ve kendimiz için üreteceğiz çalışacağız. Ama şu soruyu da kendimize sormalıyız, bunu nasıl ve hangi yöntemlerler yapacağız bu iş bu meslek bana uygunmu kişiliğime ruhuma uygunmu? Ya da bu hayat tarzı. Özellike küçükken aile içi yaşadığımız travmalar ve genlerden gelen doğaya aykırı yapımız bizleri yeterince içsel çatışmaların odağı yapıyor. Bir de bunun üzerine mesleki, maddi ve manevi tatmini olmayan bir iş hayatı eklenince…Artık siz varın söyleyin olanları.

Bunlara çare olarak sunulan, ”Kişisel Gelişim” diye yutturulan ”Kişisel Çöküntü” yayınları; kariyerinizde zirve yapın, kısa sürede başarıyı yakalayın, kısa yoldan zengin olun, 3 maddede uçun, 5 maddede kaçın ! vs isimli hayatın sadece işten ibaret olduğunu bilinçaltımıza sabitleyen bu yönde bombardımana tutan bu yayınlar bize gerçekten ”YARDIMCI” olabilirmi?

 Cem KOCABALI senin söylediğin gibi olması için ailemizin çok zengin olması/çok iyi eğitim almış olmamız gerek vs gibi bir sürü argümanlar ileri sürebilirsiniz. Bunda haklılık payı da vardır ama şunu asla göz ardı etmemeliyiz kendimizi bilme sorumluluğu, insan olarak sahip olduğumuz sınırsıs içsel kabiliyetlerimizi araştırma yükümlülüğünü..!…

Son yıllarda bu boşluk farkedildiki yeni yeni ”kişisel gelişim yöntemleri üzerine binlerce çeşit yayınlar çıkıyor. Quantumlar, çeşit çeşit meditasyonlar, yogalar, nefes teknikleri, EFT ler NLP ler bilinç altı siliciler(ne demekse) !!  Bir bakıyoruz efendim bilmemne bey ya da bayan, bilmem ne atölyesi kurmuş çok güzel şeyler söylüyormuş hurraaa ona koşturuyoruz, sonra feşmekan efendi çıkmış çok güzel arındırma yaptırıyormuş hurraaa oraya koşturmacalar. Sonuç? Kaçınılmaz başa dönüşler,hayal kırıklıkları, tabi harcanan çaba, emek ve harcanan tonlarca para !! Bunlarda işe yaramıyor değil mi?

Kesinlikle bu yanlış anlaşılmasın, bu sektörde faaliyet gösteren insanlarla asla bir derdim yok! Her şeyden önce ben de bu alanda bir şeyler yapmaya çalışıyorum. Kaldı ki bu sektörde benim için çok değerli ve samimi dostlarım da var.  Onlar sadece KENDİLERİNCE ve KENDİLERİNE iyi ve doğru geleni aktarmaya çalışıyorlar ! Bu anlattıklarım hepinize bir yerden tanıdık değil mi? Muhakkakki alınan her bilginin bize çok faydası vardır ama eninde sonunda aynı şeye takılır kalırız, ”KENDİMİZ”!. Yakışsın yakışmasın moda diye üzerimize giydirmeye çalıştığımız bizi soytarıya çeviren elbiseler ayakkabılar gibi bunlarda bir süre sonra üzerimizde sırıtmaya başlar ister istemez.  

 
Toplam blog
: 22
: 278
Kayıt tarihi
: 01.09.14
 
 

1963 Yılında İstanbul'da doğdum. Üniversite Eğitimimden sonra (Marmara Üniversitesi İktisat) yakl..