Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '08

 
Kategori
Sinema
 

Hem güldürüp hem düşündürmek

Hem güldürüp hem düşündürmek
 

Ağladım dersem inanırmısınız?


Son zamanlarda sinamaseverlerin büyük bellentisi ile vizyona giren AROG bence bayram tatilinin verdiği şansla büyük bir başlangıç başarısı elde etti. Ticari açıdan bakarsanız ki Cem Yılmaz her ne kadar aksini düşündüğünü belirtse de bence AROG için öncelik budur, çok başarılı bir film. Tarih yazarken önce gişe başarısından söz edecek. Ama akılda ne kalacak bence hiçbirşey. Film gösterime girdikten sonra gelen bir çok olumsuz eleştiriye rağmen kendim görmek istedim. Bir kere Cem Yılmaz'ın bahsettiği gibi decodere falan gerek yok espirileri yakalamak için hatta cımbıza gerek var. Yani aman aman komik olan bir film değil. Bir Top Secret, bir Çıplak Silah ile karşılaştırıldığında evet espiri yakalamak için cımbız ve büyüteç gerekir. Türk yapımı olan yine absürd komedi örneği olan Kahpe Bizans ile karşılaştırıldığında da bence geride kalır. Bir Fransız filmi plan RRRrrr ile olan benzerlikleri için bir şey yazamayacağım çünkü seyretmedim ama okuduğum kadari ile benzerlikleri olan iki film.

Ben bir de Osmanlı Cumhuriyeti'ni görmek istedim. AROG'dan daha çok güleceğimi düşünmüştüm. Ama film bir tokat gibi yüzümde patladı. Yer yer güldüm yer yer kahroldum , üzüldüm ve AĞLADIM. Evet ağladım nerede ise Babam ve Oğlum'dan daha da fazla duygulandım. Çünkü bu duygu fırtınası içinde çaresizlik, eziklik ve şuan Türkiye'nin içinde bulunduğu durum ile filmdeki Osmanlı Cumhuriyeti arasında çok da bir fark olmaması yatmaktaydı. Her karede donup kalıyorsunuz koltuğunuza yapışıp kalıyorsunuz.

Cem Yılmaz hep gösterilerinde bahsederya hem komedi hem mesaj olurmuymuş o da nedemekmiş. Olurmuş güzelim olurmuş Osmanlı Cumhuriyeti'ni görmeyenler özellikle tavsiye ederim. Hem komedi hem duygusallık hem milli duygular hem mesaj alayı var ve bir tokat gibi yüzünde patlıyor insanın. Kendinizi sorgulamaya başlıyorsunuz bu duruma gelmemizde benim de payım varmı karşı çıkmak için ne yaptım diyorsunuz. Sonunda da tekrardan Atatürk'e hayran oluyorsunuz bu işi nasıl başardı diye ve bu günlerde de neler yapmalıyız diye düşünüyorsunuz. En azından ben bu hale geldim.
 
Toplam blog
: 21
: 918
Kayıt tarihi
: 19.11.08
 
 

Bir blog oluşturmamın en büyük nedeni ülkemiz ya da dünyadaki bir çok olayda yapılan yorumlarla hemf..