Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '19

 
Kategori
Sosyoloji
 

Hemen Şimdi!.

FaceApp uygulaması 10 günde bir milyon dolar ciro yapmış duydunuz mu?

1 milyon dolar on günde!

N'eymiş efendim, şu anki fotoğrafınız üzerinden yaşlanacağınız zamanki fotoğrafı elde ediyorsunuz teknolojiyi kullanarak.

Tamam, bilim teknoloji iyi birşey. Bilimden ve teknolojiden yararlanılması gerekir her alanda ama teknolojinin tuzağına düşmek bazılarına işte böyle milyon dolarları kazandırıyor.

Vahşi kapitalizm'in esareti altına çoktan girmiş zaten bizim gibi gelişmekte olan ülkelerde. Bir tıklama bir beğeni FaceApp benzeri şirketlere milyon dolarlar kazandırıyor. Hele de eğitim seviyesinin düşük olduğu ülkelerde akıllı telefon kullanımı ve görüşmeleri oldukça yüksek.

Dediğim gibi insanları adeta esir almış gibi, var olan bütün insani duyguları köreltmiş gibi yedi/yirmidört telefon veya bilgisayar ile yatıp kalkıyor insanların çoğu.

Kahkahayı geçtik, gülmeyi unutur oldu toplum neredeyse.

Acıları hissetmez olduk. En yakını vefat ediyor, sanki normal bir olaymışcasına üzülmüyor veya üzüntüsünü ifade edemez oldu bazıları, hatta çoğu insan.

Ölüm yahu ölüm bu! 

Yok abi tınlamaz oldu insanlar..

Dokunacaksın, hissederek seveceksin insanları başka yolu yok bunun.

İnadına sevgi diyeceksin!

İnadına aşk diyeceksin!

Yapay olmayacaksın. Birisiyle tokalaştığın zaman sıkısıkıya kavrayacaksın elini. Hatta tokayı ilk bırakan sen olmayacaksın.

Tokalaşmayı önemseyeceksin. Sıkı toka yapmayandan uzak duracaksın. Ben öyle yapıyorum. Adamın toka yapmasına bakıyorum, sıkı sıkıya kavriyorsa elimi 'tamam' diyorum kendi kendime, Eğer toka yaptığı zaman sıkmıyorsa elimi, teğet geçiyorum o insanı, bana zarar verebilir diyorum. Güven vermiyor kısacası.

Konu nereden açıldı nereye geldi.

Ne diyorduk. Fabrika ayarlarına geri dönelim toplum olarak. Kaybedilen insani değerlerimizi tekrar kazanmaya çalışalım toplum olarak.

Zor değil..

Çok kolay..

Sevgi..

Koşulsuz şartsız şurtsuz sevgi..

Tren henüz hareket etmeden hemen şimdi!

 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..