Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '09

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Hendek türküleri!

Hendek türküleri!
 

Elmayı top top yapalım

Kızlara bahşiş atalım

Kadifeden kesesini dar yapalım

Ne güzel yakışır ince bele

Eğlenelim taze ilen

Altında yelpaze ilen

Ölçelim de o güzelin ince belin

Bir gümüş endaze ilen.

Ne kadar hayalkırıklığı yaşıyorum bir bilseniz! Akşam, hem yorumlara cevap yazdım hem de göz ucuyla haberleri seyrettim. Ne yapayım ne edeyim diye düşünürken aklıma memleketimin türküleri geldi. Hendek türküleri yazdım Google’a. Çıka çıka yukarıda sözlerini yazdığım türkü çıktı. Bir tane! Başka da yok!

Siz üzülmez misiniz?

Ankara ile İstanbul’un ortasında bir medeniyet timsali memleketimin bir tane türküsü var ancak!

Tombalacık Halime bile Düzce türküsü! İçinde “tütün aldım Hendek’ten “geçince bizim zannediyordum. Ama sağ olsunlar tütünü başka yerden almamışlar!

Türkü de türkü ha! Elma atıyorlar birbirlerine! O kadar düğün dernek gezmişim valla görmedim. Biz fındık atardık mecilerde! Bir de mısırın kuturunu. Ben biraz medeniyet görmüş olduğum için yarısını kırar öyle atardım. Yok canım, diğer yarısını başkasına atmazdım! Peşi sıra! Israrcıyım manasına!

Bir “manda yuva yapmış söğüt dalına”mız bile yok! Dere boyları Mudurnu kenarları söğüt dolu. Mandaların sayısını bilmezdik. Yok arkadaş! Çok severim o türküyü! Hatta bebekliğinde oğluma söylerdim de gülerdi!

“Ne espritüel babam var benim Ya Rabbi!” Derdi.

Sonra öğrenmiş nereden öğrenmişse bana çattı.

“Hayallerimi yıktın baba!” Dedi. “Demek sen uydurmadın o türküyü!”

“Oğlum o Kastamonu türküsü!”Dedim. “Sana bir de Gırşeherden bir türkü okuyayım da diyne!”

“O da komik mi baba?”Dedi.

“İstersen komik okurum oğlum!” Dedim.

Dikkat etmişseniz türküde anlatım hatası var!

“Elmayı top top yapalım “ diyor. Elma top gibidir bildiğim kadarıyla, öyle değil mi? Sonra kadifeden kesesini dar yapmak da ne demek? Ben bu türküyü duymamış olayım! Sarmadı bana bu!

O kadar dağımız var, ovamız var, suyumuz var, hiçbirinin esamisi okunmuyor!

Bari "minareden at beni in aşağı tut beni " türküsü bizim olsaydı! Onu bile başkası kapmış!

Türkülerimizde gurbetçiyim!

Bizim türkümüzde iş yok!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..