Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '09

 
Kategori
Eğitim
 

Hepsi birden.

Hepsi birden.
 

İşte bize lazım olan bu!


Merhaba;

Dostlar, bu eğitim, öğretim, öğrenim, öğrenme kelimeleri, zaten karışmış aklımızı daha da karıştırmış olabilir, diyerek hepsinin üzerinden, izninizle bir daha geçmekte fayda görüyorum.

Geçenlerde kendi öğretmenlerimle şimdiki öğretmen çocuklarımızı, gençlerimizi, kardeşlerimizi azıcık ta sitemle kıyaslamıştım. Yazdıklarım yanlış değildir. Belki abarttım, bekli de az bile yazdım. Ama maksadım memleketim insanına eğitilmenin, öğrenmenin ve öğretmenin neler olduğunu, bilebildiğim kadar aktarmaktı. Ben bu konunun uzmanı değilim. Ama 31 yıldır uzmanlaşmış birisiyle bir ömür paylaşıyorum. Birazcıcık bir şeyler öğrenmiş olmayı umut ediyorum.

Konuları, kavramları hep örneklerle anlatmaya çalışırım. Şimdi de hep birlikte gelin Helva yapalım.

-İrmik, süt, tereyağ, tencere, şeker, tahta kaşık, ateş, su ve gerekli zaman, sabır. İşte bunların hepsi ÖĞRETİM ‘in tarifidir. Yani daha Lügâti, belli bir amaca göre gereken bilgileri, düzenekleri, gereçleri sağlamak ve kılavuzluk etme işidir.

-Ortaya çıkan Helvanın kıvamı, lezzeti, rengi, sunumu da ÖĞRENİM’dir. Yukarıdaki verilenlerin ortaya çıkaracağı iştir, oluştur. Yani TAHSİLdir.

-Bu helvayı nasıl yapacağınız konusunda sizi yönlendiren, bilgilendiren de ÖĞRETMENdir.

- Bu malzemelerle helvanın yapılmasını anlamak, başka nelerin yapılabileceğini düşünmek de ÖĞRENME’dir. Aynı malzemeyle irmik tatlısı da yapabilirsiniz mesela!

Belki de helva değil de revani yapmak istiyorsunuzdur. Ya da karnıyarık, ya da bir masa, ya da bilgisayar kullanmak?...

-İşte belli bir konuda, bilgi ve bilim dalında yetişmek ve gelişmek için ise EĞİTİME ihtiyacınız vardır. Eğitim bireylerde bir davranış değişikliği yaratmak, toplum yaşayışlarında yerlerini almaları için gerekli bilgi, beceri ve anlayışları elde etmelerine yardım işidir.

Bunları ders gibi okumak bir şeyleri değiştirmiyor.

Önce insan kendine hayattan ne istediğini, ne beklediğini, hayatında nelerin öncelik almasını uygun gördüğünü sormalı.

Kısacası önce kendini bilmeli, tanımalı.

Sevgiyle kalın.

 
Toplam blog
: 97
: 395
Kayıt tarihi
: 15.04.09
 
 

Felsefe, edebiyat, bu alem, öteki alem, uzay, evrensellik; kısacası genelin, "aman canım işin mi ..