Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ocak '19

 
Kategori
Deneme
 

Her Gün Böyle Seçim Olsun

Bıktık, usandık bu seçimlerden diye bir kaç kez yazı yazdım.

Düşünüyorum yanlış mı yazdım.

Belki de her gün seçim olsaydı parklarımız, cadde ve sokaklarımız Avrupa parkları caddeleri ve sokakları gibi olurdu.  

Parklarımız susuz, çimsiz, oturakları Nuh’tan kalma olmazdı

Asfaltımız çatlamaz, yırtılmaz, kaldırım taşlarımız çökmez, sökülmezdi.

Kim bilir belki Avrupa’yı bile geride bırakacak şekilde Cadde ve sokaklarımız miski amber suyuyla yıkanacaktı.

Olsun, olsun işte böyle hizmet için her gün seçim olsun,

Geçimin hiç acelesi yok, geçim geri gitsin arkada dursun,

Yollarımızın çukurları kapatılsın, sökükleri yamalansın

Kaldırım taşları yerine otursun, çukurlar, tamir olsun,

Yamalı da olsa asfaltlı yollarımız makyajlı güzel olsun,

Görenlerin memnuniyeti  ise oy, oy ile karşılık bulsun,

Gözler sürmeli, dudaklar rujlu, yanaklar al, al olsun,

Yolların çukurları kapatılsın, sökükleri yamalansın,

Olsun, olsun işte böyle hizmet için her gün seçim olsun!..

Saçlarım siyah, gözlerimin yakını ve uzağı gördüğü, gücümün yerinde olduğu zamandan beri üzerinde yürüdüğüm, cadde ve sokaklardaki döşeme taşlarının birçokları kırık, yerinden sökülmüş, asfalt yer, yer çökmüş, yırtık ve sökük.   

Yarım asır geçti saçlarım beyazlaştı, gözlerim uzak ve yakını görmede aciz kaldığı gücüm azaldı ben, ben değil biz dediğim zaman geldi.

Bu günlerde yolların çöken, sökülen yerleri tamir oluyor, kaldırım taşları yenileniyor, asfaltın yırtıkları yamalanıyor.

Bu çalışma hemen, hemen her cadde ve sokakta hem de gece ve gündüz tüm hızıyla devam ediyor.

Bu çalışma ve yenilemenin nedeni seçim.  

Gayeniz seçim değilse daha önceleri neredeydiniz?

Anlayacağınız cadde ve sokakların yüzünü güzelleştirmek için yüz boyaması makyaj yapılıyor.   

Ben size inanır mıyım? Hayır.

Çünkü yıllardır bu cadde ve sokakların yüzleri çirkindi, bilerek ve isteyerek beklediniz seçim geldi diye cadde ve sokakların yüzünü güzelleştirmeye karar verdiniz. 

Ben bu ahir zamanımda cadde ve sokağın yüz güzelliğini ne yapayım.

İşçi kardeşlerimize giydirdiğiniz reklamlı giysiler hizmetin ne amaçla yapıldığının ispatıdır.  

Zabıtalarınız da artık cadde ve sokaklarda boy gösteriyor, dikkat ettim hiç biri bir işyerine girmiyor, bakkalı, manavı selamlayarak yürüyor.  

Kim yerse yesin helâlı hoş olsun. Lakin ben bu göstermelik çalışmayı yemem, yersem vicdanım beni rahatsız eder.

Ne demişler baharda gül, gülbaharda güzel.

Bütün hizmetler zamanında karşılıksız ve gösterişsiz yapılınca güzeldir. 

Kıymetli okurlarımıza saygılar sunuyorum.

Mehmet BURAKGAZİ / MERSİN

 
Toplam blog
: 608
: 2204
Kayıt tarihi
: 12.04.12
 
 

Bingöl'de, Baharın son ayında, ikindi üzeri un ambarı (kiler) arkasında, ebesiz, hemşiresiz, Emin..