Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ocak '10

 
Kategori
Özel Günler
 

Her yıl başında

Her yıl başında
 

Bir yeni yıla daha merhaba dedik. 2009’zu acısıyla, tatlısıyla artık geride bıraktık.2009 yılında birçok acı olaylar oldu. Terör devam etti, açılım, maçılım derken daha olumlu bir sonuca varılmadı.2009 yılı artık geride kaldı, yeni yılın hayırlı, başarılı olmasını diliyorum. Artık analar, babalar ağlamasın, taze gelinlerimiz dul kalmasın diyorum.

Memleketin siyasileri bir araya gelip birlik ve beraberlik içinde buna bir çare bulmalarını diliyorum. 2009 yılı bir kayıp oldu, 2010 yılının da bir kayıp yılı olarak geçmesini bir vatandaş olarak şahsen istemiyorum. Şapkamızı önümüze koyup, eğri oturup ve doğru konuşalım. Bir çare bulmak zorundayız. Bir zamanlar bir büyüğümüz şöyle diyordu:” <ı>Demokrasilerde çare tükenmez” Allah aşkına buna bir çare yok mu? “ <ı>Ben, sen kavgasını “ bırakmak zorundayız… Memleket zarar görüyor, sözüm anlayana..

Yeni yıl dedim de aklıma edebiyat dünyamızda sevilen ve sayılan bir şairimizin şiiri geldi..Bir zamanlar Ankara ‘da Ulus Gazetesi’nde günlük yazı yazan Şair Halil SOYUER vardı. Halil SOYUER, 05 Ocak 1921 ‘de Balıkesir / Havran da doğmuş ve 17 Ocak 2004’de Ankara’da aramızdan ayrılmıştı. Şair ve gazeteci Halil SOYUER’IN yayımlanmış 23 kitabı ve bestelenen 200‘e yakın şiiri vardır. Vefatının altıncı yılında, onu da bu vesileyle rahmetle anmak istiyorum.

Yaklaşık 15 yıl önce bana gönderdiği bir şiirini buraya alıp sizlerle paylaşmak istiyorum. Ankara- 20.12.1995 tarinde bana gönderdiği mektubu, yeni yıl ile ilgili şiirini ve mektubunu aynen sunuyorum:

<ı>Sayın Abdülkadir Güler, <ı>1996 yılını yine sağlıklı bir halde ve hep beraber geçirmenin dileğiyle, huzurunuza geldim. Aşağıya yazdığım yeni şiirimi 1995 yılının veda mesajı dolarak değil de yeni yılın ilk ışıkları olarak lütfen kabul ediniz. <ı>Saygımdan hiçbir zaman kopmayan sevgilerimle gözlerinden öperim.

<ı>Halil SOYUER YIL BAŞINDA ( imza)

Bende senelerden beri böyledir /

Aşk damarım tutar, her yılbaşında /

Güzeller göçmen kuş olur da gelir /

Yüreğimde yatar her yılbaşında /

Önüme açılır köşe bucaklar /

Sanki bana açık, bütün kucaklar /

Aşka ateş veren kızgın ocaklar /

Gelir bende tüter her yılbaşında /

Öyle sert eser ki kavak yelleri /

Getirecek gibi gideni geri /

Gözümde büyüyen gurbet elleri /

Bana sıla satar, her yılbaşında /

İster akıllı kal, istersen delir /

Gönlüm yılbaşını bir fırsat bilir /

En güzel seslerle şarkılar gelir /

Bana neşe katar, her yılbaşında /

Gönlüm bile, aşka kırar dümeni /

Bir sevgi dersine başlatır beni /

Aşk ordularının, sevgi tümeni /

Bende silah çatar, her yılbaşında...

Halil SOYUER

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..