Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Hiç ıspanak turşusu yaptınız mı?

Hiç ıspanak turşusu yaptınız mı?
 

Daha önceki bir blog yazımda pişmiş halde önümüze gelen bir yemeğe ve bu yemeği yapan kişiye saygı duymamız gerektiğini yazmıştım. Pişirildiğinde ciddi saygı duyulması gereken besinlerden biride ıspanak benim için.

Yıkaması ayrı olay, doğraması ayrı olay, doğranırken kullanılan malzemeleri yıkamak ayrı bir olay ve hünerli pişirmek ise ayrı bir olay. Aslında bir kilo ıspanakla uğraşırken, tüm bu sıraladığım işlemleri yaptığınızda, belimiz ağrısa da psikolojik olarak da olumlu etkilendiğimiz bir gerçek. Netice de, tüm derdiniz elinizdeki yeşilliklerin temiz olup olmadığını kontrol etmek, özenle doğramak ve pişirmek. Böylesine zararsız ve sonuç olarak keyif verici bir yemek olacak malzeme ile uğraşmak insana iyi gelebilir.

Ispanağı son yıllarda yıkanmış halde hazır olarak da satıyorlar, ama o paketlerin de tazesini bulmak gerekiyor. Benim bu gün pişirmeye niyetlendiğim ıspanakları, evimize bazı günler yardıma gelen hanım, kendi yetiştirdiği ürünleri zaten yıkayıp getirdiği için işim bir miktar kolaylaşmıştı. Kendimi tümüyle yaptığım işe konsantre ederek kesme tahtası ve birkaç kap ile iş başına geçtim. Ispanakların kök kısımlarını ayrı, yaprak kısımlarını ayrı ayrı kestim. Yaprak kısımlarını da, bir kısmını börek yapmak üzere ve bir kısmını da daha sonra soğanla kavurmak üzere ayırdım. Aslında klasik olarak kök ve yaprak kısımları birlikte doğranıp, pirinçli yemeği yapılabilir. Ama eşim ve oğlum börek olayını daha çok sevdiği için börek yapmayı tercih ettim.

Sap kısımlarından turşu yapıldığını bilen var mı bilmiyorum ama ben kayınvalidem den öğrenmiştim. Çok severek yediğim bir turşu çeşidi olmakla birlikte yapımı özen istediği için de çok sık yapamadığımı itiraf etmeliyim. Bu turşuya niyetlenmek yetmiyor, içine koyacağınız kurutulmuş domates ve biber de olması gerekiyor. Bu malzemeler eksik olduğu için ve bu akşama illa da blog yazım da bu turşuya yer vereceğim için pazara uğrayıp kurutulmuş ürünleri aldım.

Ispanak turşusunu yaparken öncelikle derince bir tencere de su kaynatıyoruz. Kaynayan suyun içine ıspanak köklerini atıp, biraz pişmelerine izin veriyoruz. Çok yumuşamadan suyu süzüp, üzerinde soğuk su geçirip derin bir kaba alıyoruz pişen ıspanak köklerini. Yine ayrı bir kapta su kaynatıp, domates kuruları be biber kurularını biraz pişiriyoruz.

Sos olarak kullanacağımız malzeme sarımsak, sirke, limon suyu ve biraz tuz Tüm bu malzemenin oranlarını ağız tadınıza göre ayarlayabilirsiniz. Çok özel bir turşu tadı oluyor, oldukça düşük kalorili ve sağlıklı olması da ayrı bir avantaj. Özellikle kurutulmuş domates bu turşu da apayrı bir tat oluyor.

Ispanak turşumu yaptıktan sonra, sizler içinde fotoğrafını çektim, kış dönemi sürerken bir kere denemenizi öneririm. Sağlıklı besinlerle dolu sofralar diliyorum ve keyifli günler. Sevgilerimle

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..