Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '13

 
Kategori
Bilim
 

Hipergrafi

Hipergrafi
 

Arşiv


Kendimi hipergrafik sayarım: Yani, yazma manyağı.

1984-2013 arasındaki 30 yılda 30.000 sayfa yazdım: Yani kabaca 60 milyon karakter, yani yine kabaca 8,5 milyon sözcük.

E tabii, deli deliyi sever, arar bulur. Ben de kalktım, Wikipedia’nın ‘hypergraphia’ maddesine baktım. (Bu arada ‘hipergrafi’ için, bir hastalk, bir de yazın akımı olarak 2 madde var.)

Eh, benden de deliler varmış. Yazma konusundaki rekorlar şöyle:

Arthur Crew Inman yaklaşık 100 bin sayfa günce yazmış ki bu İngilizce için rekormuş.

‘Alis Harikalar Diyarında’nın yazarı Lewis Caroll 98.000 mektup yazmış.

Robert Shields her 5 dakikada bir not alarak, yaşamını 37,5 milyon kelimeyle yazmış. 200-250 bin sayfa sayılabilir. Bu da günce sayılabilir

http://en.wikipedia.org/wiki/Hypergraphia

Sorun rekor kırmak değil.

Aslına bakılırsa, ortada bir abartı bile yok.

10 bin küsur günde, günde 3 sayfadan az yazmışım ki bu günde 15-30 dakika alıyor yalnızca. Bazı insanlar sekse bundan daha fazla zaman ayırıyor. Eh, yazmaya seksten daha fazla zaman ayırmışlık da pek yanlış ve/ya delilik sayılmaz.

Bunlar yazının kaplamı, yani yayılma alanı.

Kapsama, yani içeriğe gelince:

Yazmak istediklerimin tamamını yazdım, hatta daha fazlasını da yazdım. Bunun anlamı şu: Yazılmasının yüzlerce veya kimi zaman da binlerce yıl erken ve henüz imkansız saydığım birçok konuyu yazmış durumdayım. (Bunun sonuçları bambaşka bir konu, bir teki çok önemli: Bir gelecekbilimci olarak, tarihe sıfır müdahale eğilimli bir gelecekbilimci olarak, geçmişin ve geleceğin topolojisinin canına okudum.)

Bu da şunu yarattı:

Daha da imkansız konulara girmek.

Bu ‘daha da imkansız’ konuların br özelliği, çok kısa olmaları: Kimi bir cümle, kimi birkaç sözcük. Onları tek tek avlıyorum. 100 tanesinin 10’unu avladım, diyelim. 11’cinin peşinde değilim artık, diyelim.

Yazdığım yaklaşık 150 bin paragrafın en az 15 bini, şimdiye dek güneşin altında hiç söylenmemiş sözler içeriyor.

Yazdığım 30 sayfanın en az 5 bini çöp, yani ön çalışma. 1984-1993 arasında yazıldılar. 1994’ten beridir tek sözcüğü silinmeyecek sözcükler yazıyorum.

Toplamda 5 milyardan 10 milyara çıkıp da, hepsinin de zırdeli olduğu bir yerzamanın nüfusunun içinde yaşadım. Benim deliliklerim de çoktu. Hipergrafi de bunlardan biri.

Hipergrafimi çok ama çok seviyorum.

 

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..