Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '06

 
Kategori
Genel Sağlık
Okunma Sayısı
6856
 

Hızlı ve güzel bir uyku için ipuçları

Hızlı ve güzel bir uyku için ipuçları
 

Hayatım boyunca gece uykusu ile ilgili problemim oldu. Çok çalıştığım için değil aksine çok düşündüğüm yada kafama bir şeyleri taktığım için. Halbuki gündüz ayaküstü çok uyuduğum olmuştur.
Öteyandan neredeyse seyretmeye çalıştığım filmlerin yarısını uykuya dalarak kaçırdım. Gerçi film bittiğinde sıçrayarak uyanıp asıl seyredenlere film ile ilgili yorum yapmadımda değil hani.

Uykum gelmeden yatamadığım için bir sürü anlamlı anlamsız düşünce, kuruntu kafamda giderek büyür, hatta bazen kuruntularımı o kadar çok tekrar ederimki kendimi inandırırım. Bu kısırdöngü böyle sürüp gider ve sonucunda da uyumak giderek zorlaşır.

Ama artık öyle değil. Hem biraz kitaplardan, hem internetten hemde sağdan soldan gelen önerilerle uzun bir süredir rahat ve güzel uyuyorum. Bnları sizlerle paylaşayım ki belki içinizde benim gibi uyku problemi çeken varsa belki işine yarar;

Yatmadan önce minimum 30 dakika önce TV yada bilgisayardan kalkın. TV ve Monitör ışığının güneş ışığı kadar yoğun olduğunu biliyor musunuz? Siz böyle yaptıkça beyniniz henüz uyku vaktinin gelmediğini düşünecektir.
Süt için. Süt, içerdiği Tryptophan adlı amino asit sayesinde vücutta seratonin ve/veya beyinde melatonin salgılamasını artırıp beyin aktivitelerini yavaşlatır.
Yorgunsanız yatağa gidin. Eşiniz ile aynı saatlerde yatıp kalkmak iyi bir fikir olmayabilir. Eşiniz saat 21:00’de yatarken siz 23:00’de yatıyor olabilirsiniz. Sizin metabolizmanız 8 saat ile yetinirken eşiniz 10 saate ihtiyaç duyuyor olabilir. Eğer uykunuz gelmemiş ve yorgun değilseniz yatağa gitmeyin kitap okuyun, oyun oynayın.
Yatağınızı sadece uyumak için kullanın. (Seks’i unutmayalım) Kitap okuma yada TV seyretme yeri olarak kullanmayın.
Meditasyon. Öyle bacaklarınızı düğüm yapıp oturmanızdan değil rahatlamaya odaklanacağınız 5-20 dakikalık bir süre yaratmanızdan bahsediyorum. Özellikle uzun ve derin nedef almanızı öneririm. Nedefi her zaman yaptığınız gibi göğüs çeperinize kadar değil diyaframınıza kadar alıp, aldığınız sürenin 2 katı yavaşlıkta ve ağızdan ger iverme yöntemini kullanın.
Gün boyunca egzersiz yapın. Yani tüm gün. Tüm gün, ofis egzersizleri yapabilirsiniz.
Sizin daha rahat ve güzel bir uyku için önerebileceğiniz şeyleri lütfen buraya yorum olarak gönderin.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

...direnmeden uyumak lazım. Yoksa kaçar ve tekrar yakalamak zor olabilir. Hafta içiyse hergün aynı saatte uyumaya özen göstermek de iyi olabilir. Hafta sonları, bünyenin alıştığı bu saati bir saatten fazla kaydırmamak lazım. Bazen ılık bir duş da fayda sağlar. Selamlar

Ahtapot 
 18.08.2006 15:47
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 578
Toplam yorum
: 604
Toplam mesaj
: 105
Ort. okunma sayısı
: 5297
Kayıt tarihi
: 23.06.06
 
 

Superonline danışmanlık, İktisat Bankası' nda ilk palm bankacılığı uygulaması, 5 yıl Garanti E-Ticar..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster