Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '06

 
Kategori
Sinema
 

Hokkabaz'ın senaryosu

Hokkabaz'ın senaryosu
 

Savaş Ay nurtopu gibi bir polemikle karşımızda: "Hokkabaz'ın senaryosu bana ait. Cem senaryoyu benden çaldı!" Aman Savaş Bey eğer dediğiniz doğruysa bile Cem Yılmaz'a teşekkür borçlusunuz, bıraksaydı da siz "DANSÖZ" gibi harika bir film daha mı çekseydiniz?

Türk basının polemik ustalarından Savaş Ay yine iş başında. Bu blog u okumadan evvel Milliyet.com.tr'deki haberi okumanızı tavsiye edeceğim : (http://www.milliyet.com.tr/2006/10/25/magazin/amag.html) Bence ipe sapa gelmez bir iddia.

İşte tutarsızlıklar:

"G.O.R.A çekilirken duymuş olabilir."
Bu iddiaya göre Savaş Ay G.O.R.A setinde kendi asistanlarının çalıştığını ve Cem Yılmaz'ın bu fikri onlardan duymuş olabileceğini söylüyor. Hakikatten çok geçerli bir kanıt. Olmayan bir senaryoyu, yapıldığı belli olmayan bir muhabbette aşırmış olabilir. Nedir bu, Coca Cola'nın formülü mü? Cem Yılmaz bunu 5. ağızdan duyacak ve sonra taklit edilecek? (Sanki fikir bulma konusunda sıkıntı çekiyormuş gibi) Savaş Ay'ın sözde senaryosu turneye giden bir sirki anlatıyor. (http://www.bigglook.com/biggistanbul/roport/doga/textex.asp). Hokkabaz'da ise turnenin adı var, kendisi yok. Sirk diye bir şey zaten hiç yok.

"Onu medyaya ben çıkardım"
Yalan söylenir ama bu kadarda aleni olmaz. Cem Yılmaz ilk dönemlerinde medyaya çıkmak konusunda çok istekli değildi. Fakat yeteneği o kadar üst seviyedeydi ki medyaya çıkmak durumu da kaldı. Cem Yılmaz medyadan beslenmedi, medya Cem Yılmaz'dan beslendi. Eğer Savaş Ay Cem Yılmaz'ı yayına çıkardıysa, Cem'e kıyak yapmak istediğinden değil, bu rüzgardan sebeplenmek istediğindendir.

"Hikayenin ana fikirleri tamamen aynı, benim yazdığım senaryoda, başarılı olamamış bir sihirbaz, bir sağlık sorunu nedeniyle para bulmak için Anadolu'ya turneye çıkıyor ve baba oğul arasında çelişkiler yaşanıyor. Hokkabazın ana fikride bu"

Savaş Ay'ın senaryosu nerede? Gerçekten var mı çok merak ediyorum. Ekonomik kriz nedeniyle çekememiş 2000 senesinde. 6 sene geçti. Türk sineması atak yaptı bu yıl. Kırktan fazla film gösterime girecek bu sene. Türk izleyicisi sinemasına sahip çıktı. Eğer bir proje vardıysa bu yıl gösterime girmesi için tam sırasıydı. Savaş Ay gibi bir fırsatçı birisi bu treni nasıl kaçırdı? Pardon, kaçırmadı, tek bilet vardı onu da Cem Yılmaz kaptı!

"Mehmet Ali Alabora ve Doğa Rutkay oynayacaktı"
Şimdi hokkabazı izleyenler Mehmet Ali Alabora için film kadrosunda uygun bir rol düşünsün. Aklınıza bir şey gelmedi mi? Benim de!

Vizontele filminde Deli Emin'e televizyonun ne olduğunu anlattıkları bir sahne vardı hatırlarsınız, "Radyonun resimlisi mi, şerefsizim ben düşünmüştüm!!" Bu durumda Deli Emin'in fikri ne kadar çalıntıysa Savaş Ay'ın senaryosu da o kadar çalınmış bence. Zaten ortada yazılmış, basılmış hatta taslak bir senaryo bile yok bence. Kısacası "çalıntı bir senaryo"dan bahsetmemiz için önce gerçekten yazılmış bir senaryodan bahsetmek gerekir"

Son olarak, Savaş Ay'a hangi yapım şirketi film yapar merak ediyorum. Çektiği ilk ve tek film olan "Dansöz" öyle böyle kötü bir film değildi. Bu konuda herhangi bir kredisi olduğunu sanmıyorum. Tek filmle yönetmenlik kariyerini zaten noktalamış başarasız bir sinema heveslisinden bahsediyoruz. Sizce böyele birisinin yazdığını iddia ettiği senaryoyu kim çalmayı akıl edebilir? Herhalde Cem Yılmaz değil!

Dansöz filmi için "Ben Türk Sinemasını çok seviyorum. Kendimi bu sinemaya borçlu hissediyorum, o yüzden yaptım bu filmi" diye misyoner bir açıklama yapmıştı. Atilla Dorsay'ın cevabı ise sinema tarihine geçecek cinstendi :"Lütfen, Türk Sinemasını bu kadar çok sevmeyin!"

Gerçekten Savaş Bey, lütfen!

Not: Hokkabaz filmiyle ilgili girdiğim blog için : http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=10750

 
Toplam blog
: 295
: 733
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

Bugün ölseniz mesela, ya da hafifletelim biraz hadi, bu giriş çok karamsar oldu. Bugün ortadan kay..