Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '11

 
Kategori
Güncel
 

Hürrem Sultan'ın yaşamı güce tapınma mı, işkence midir?

Hürrem Sultan'ın yaşamı güce tapınma mı, işkence midir?
 

Bu yazı bir dizi yorumu değildir... 

Hürrem'in kişiliğine ait bir şeyler söylemek istiyorum... Daha doğrusu popüler kültürün gözümüze soktuğu bir ayrıntının bendeki
etkilerini yazıyorum diyelim; Yaşadığımız toplumun gündelik uğraşlarından, zevklerinden ve kültüründen kendimi koruyacağım diye bir derdim hiç olmadı benim... Hep anlamaya çalışırım aksine... 

Bu diziye kadar Hürrem sultan'ın esir alınıp, saraya köle olarak getirilen bir cariye olduğunu biliyordum... İnsanlar üzerinde
görsel bilginin ne kadar etkili olduğunu da biliyordum... Ancak bazı detaylar ve görsel bilgilerin arka arkaya verilmesi benim
üzerimde daha başka etkiler de yarattı... Bir şeyleri sorgulamaya başladım Hürrem Sultan hakkında...Onu anlamaya çalıştıkça
çaresizliğin dehşetini iliklerimde hissetmeye başladım... Daha dehşete düştüğüm konu ise güç için insani değerlerden nasıl vaz
geçilebildiği gerçeği... Hürrem güce tapınmanın mı yoksa çaresizliğin mi sembolü acaba? 

Gösterildiği gibiyse eğer, ailesi gözlerinin önünde öldürülüyor... Çocuk filan da değil üstelik... Yetişkin, her şeyin farkında.
Her ne kadar işin içinde Tatarlar, Kırım hanlığı filan olsada sonuçta ailesini öldürenlerin Osmanlıyla bağını kurabilir... Zeki
bir kadın yani... Başlangıçta bir kaç aksilik gösterse de saraya geldiği andan itibaren ''saraya uyum'' için gerekeni yapıyor...
Bu zaman o kadar kısa ki işte bu düşündürüyor beni... 

Normalde ailesi gözleri önünde düşmanları tarafından öldürülen bir insanın vermesi gereken en son tepkiyi veriyor Hürrem...
Yaşamının bir anlamı kalmadığını düşünebilirdi mesela... Düşmanlara ''kadınlık'' yapmaktansa intihar edebilirdi... Baş düşmanı
öldürme planları yapıp intikam almaya çalışabilirdi... Her şeyi ama her şeyi anlayabilirim... Ancak baş düşmana aşık olmayı,
baş düşmanı kendisine aşık etmeyi anlamam mümkün değil... Üstelik öyle bir eğlendirici ve cazibesini kullanarak...
Bu korku ile yapılan bir şey değil bence... 

Bu güce tapınma, güç için insanca olan tüm değerlerden vaz geçmek mi acaba? 

 
Toplam blog
: 615
: 948
Kayıt tarihi
: 25.06.10
 
 

1959 Denizli doğumluyum.. İ.Ü. İktisat Mezunuyum.. Emekliyim ve hala çalışıyorum.. Yaşam bizden önce..