Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '12

 
Kategori
Magazin
 

İbrahim Tatlıses: Bomba gibi geliyorum, “Kurtlar Sofrası” yolda...

İbrahim Tatlıses: Bomba gibi geliyorum, “Kurtlar Sofrası” yolda...
 

Urfa'da Oxford vardı da biz mi okumadık?

İbrahim Tatlıses dendi mi, yukarıdaki yanıt beklemeyen sitemli sorusu düşer aklıma.

Niye sitem?

Tatlıses’i, “eğitimsizliği”nden yola çıkarak küçümseyenlere verilecek en güzel yanıt budur. Kişinin eğitimli olması, kuşkusuz, iyidir; ama eğitimli olmak, her zaman adam olmayı ya da işini iyi yapmayı gerektirmiyor.

Tatlıses, bir türkücü olarak tanındı, sevildi, alkışlandı. Urfa türküleri onunla gündemde bir başka yer buldu. Öyle bir ses var ki, doğuştan gelen, çalgı gürültüsünde renk bulan, pürüzü örtülen değil...

*****

Tatlıses, uğradığı silahlı saldırıda ölümden döndü.

Gün geçtikçe kendine geldi, özlediği “türkü ortamı”na döneceği günleri saymaya başladı. Bugün sağlık durumu ve gelecekteki yapacaklarıyla ilgili  düzenlediği basın toplantısında görüldü ki, Tatlıses, önümüzdeki aylar da yine ses getirecek.

Tatlıses, sevenlerine muştu veriyor:

"Bomba gibi geliyorum. Yeni kasetim 3 aya çıkıyor. Türkçe ve Kürtçe karışık bir parça var. Bir de her defasında ağlatacak bir parça var: Kurtlar Sofrası. Ben kaç defa dinledimse ağladım. Bir de beni sesimden dinleyince herkes ağlayacak. Çünkü tam bana yazılmış bir parça.”

Tatlıses, fizik tedavi üzerine bir hastane açmayı düşünüyor.

Niye?

Damdan düşen, damdan düşenin halinden anlar!

Tatlıses, yaşadıklarından yola çıkarak böyle diyor.

Niye?

İstanbul’da yattığı hastaneleri yetersiz bulmuş. Ama Ankara'daki GATA'ya övgüde kusur etmiyor. Çünkü İstanbul’da tedavi gördüğü hastanenin işletmecisi tarafından “resmen” kullanıldığını söylüyor, “Hala beni internetlerde kullanıyorlar” diyor.

İşte. bütün bunlar, Tatlıses’i “fizik tedavi üzerine hastane” kurma projesine götürüyor. Tatlıses, “Eğer imkanım olursa...” koşuluna bağladığı hastane açma  girişiminde Başbakan Erdoğan’dan yardım isteyeceğini söylüyor.

*****

Düşenin dostu olmaz!

Dost kara günde belli olur!

Halkımız, benzer nice özlü sözleri vardır.

Tatlıses, bunları anımsamasın da ne yapsın?

"Dostu düşmanı anladım. İnsan düşünce ne olduğunu anlıyor. Düştükten sonra her şey meydana çıkıyor."

*****

Tatlıses, kendi deyişiyle “bomba gibi” geliyor.

“Kurtlar Sofrası” kaseti yolda...

 “Fizik tedavi üzerine hastane” açma projesi umalım, hizmete sunulur.


TURGUT ÇELİK/ Mersin

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..