Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '07

 
Kategori
Resim
 

İçinizdeki renkleri dışarı çıkarın

İçinizdeki renkleri  dışarı çıkarın
 

Renkler, renklerin dünyası her rengin, bir anlamı vardır;

- Kırmızı: Canlılık, dinamiklik ve mutluluğu simgeler,

- Mavi: Huzurdur, dinlendirir, iç huzuru simgeler. (Benim rengim mavidir)

- Sarı: Zeka, incelik ve pratikliği simgeler,

- Pembe: Uyum, neşe ve sevgiyi simgeler,

- Beyaz: Temizliği, saflığı simgeler,

- Siyah: Hüznü ve duygusallığı simgeler,

- Yeşil: Doğayı ve baharı simgeler, (Eşimin rengidir yeşil)

- Kahverengi: Gerçekliği ve planlı olmayı simgeler,

- Mor: Lüksü, rahatlığı simgeler,

- Lacivert: Sonsuzluğun simgesidir.

Benim rengim mavidir, huzurdur mavi, denizdir mavi, dinlendirir insanı. Sevginin de aşkın da rengi mavi olmalı bence. Resim yapar mısınız bilemem, insan bir kere resim yaptı mı gerisi geliyor, duygularımı resimlerle dışarı çıkartıyorum, çok kızmışsam tualimi karalar, sakinleşmişsem resmim daha netleşir ve anlaşılır hale gelir. Yoğun iş temposunda çalışan bizler, beton dünyadan çıkıp renklerin sıcaklığını, heyecanını, yaratmanın mutluluğunu renkler de bulabiliriz.

Resim yapmak isteyenler için ipuçları verebilirim;

Yeni başlayanlar için yağlı boya öneririm, nedeni de, yağlı boyayla çalışırsanız boyadığınız yeri silerek veya üzerini boyayarak düzeltebilirsiniz. Işık ve gölge oyunları size cazip geliyorsa kara kalem çalışmalarını tercih edebilirsiniz, ben ayrıca karikatür de çiziyorum, bir kaç karikatür dergsinde yayınlanmıştı karikatürlerim. Yağlı boyanın bir avantajı da, değişik renkleri birbirinin üstüne yaş iken sürebilirsiniz.

Böylece denizin dalgasını ağacın rüzgarla kıpırdanmasını açıklı koyulu renklerle, yumuşak gölgelerle tasvir edebilirsiniz. Akrilik boya da önerebilirim, suyla inceltildiği için çok pratiktir, renk seçimi de önemlidir, doğru rengi seçtiğinizden emin olmak için gün ışığında çalışın, iyi bir sonuç almak istiyorsanız resim yapılacak yüzeyin iyi hazırlanması ve kaliteli boya ve inceltici kullanılması önemlidir, hata yapmamak için resmin krokisini çizebilirsiniz.

Ve fırça, bakımı, ömürleri uzun olması önemlidir. Aynı numara fırçadan iki adet alırsanız resim yaparken birisini açık, diğerini koyu renk kullanabilirsiniz. Tualimi, boyalarımı alıyorum sahilde deniz manzaraları çiziyor ve boyuyorum, büyük bir keyif ve ortaya çıkardığınız sonuç mutluluk veriyor. Yeşil mavi çok uyumlu ve huzurlu renkler tıpkı eşim ve benim huzurlu ve uyumluluğumuz gibi.

Daha fazla beklemeyin içinizdeki renkleri dışarı çıkartın

SEVGİLER, İYİLİKLER

 
Toplam blog
: 110
: 4498
Kayıt tarihi
: 10.03.07
 
 

Muhasebeciyim. Hep yazmak istedim fakat içimdekileri yazıya dökemiyorum. Bu ana kadar hiç denemed..