Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Şubat '12

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
Okunma Sayısı
325
 

İflas etmek isteyenlere 'Uzmanından 'parlak fikirler /7- Hedef

İflas etmek isteyenlere 'Uzmanından 'parlak fikirler /7- Hedef
 

Normalde hedef belirlemenin gerekliliğinden bahsetmek birçok kişiye anlamsız gelebilir. Ancak küçük şirketlerin çoğunun hiç bir şekilde hiç bir konuda hedef belirlemeden yollarına devam ettiklerini biliyoruz. Hedefi olmayan bir şirkette başarıyı ölçmek imkânsızdır. Hedef şirket yöneticilerini ve çalışanlarını birlikte bir amaca doğru motive eder. Ama bu kitabın başlığında olduğu gibi bir hedefiniz de olabilir. O zaman kestirmeden gidin ve hedef belirlemekle filan uğraşmayıp direkt olarak günlük işlerinize dalışa geçin.

Lafı dolandırıp durmanın anlamı yok. Bir şirketin varlık amacı kar etmektir. Ortaklarına mümkün olduğunca fazla para kazandırmaktır. Eğer bir şahıstan, dernekten, vakıftan ya da umum hizmeti yapan bir kamu kurumundan söz ediyor olsaydık, denizleri korumak, mahallemizi güzelleştirmek, insanlara kurbağa sevgisi aşılamak vs. gibi hedeflerden bahsedebilirdik. Ama konumuz şirketlerse nihai hedef karlılıktır. Belki kısa vadede şirketin hedefi yüzde bilmem ne kadar pazar payına ulaşmak, şu kadar ciro yapmak, şehirdeki herkes tarafından bilinir ve güvenilir olmak gibi hedefler konabilir. Ancak bu tip hedefler bizi asıl hedeften saptırmamalı. En yüksek pazar payına sahip olup ta hiç kar etmiyor olmaktansa çok az bir pazar payına sahip olup kar ediyor olmak daha iyidir. Burada şirketlerin sosyal sorumlulukları ile ilgili yapması gerekenlerden bahsetmiyorum. Ancak önce pazarı ele geçirmek vs sebeplerle bir süre için karlılıktan vazgeçmek gerekebilir. Ama bu süreyi sınırlandırıp fazla uzamasına izin vermemek gerekir.

Başarı makul yöntemlerle belirlenmiş hedeflere ulaşmak ve onları geçmektir. Kendinize ve elemanlarınıza zamana endekslenmiş hedefler belirlemelisiniz ki başarı değerlendirmesi yapabilin. Tabiî ki bu hedefler işletme hedefleri ile uyumluluk göstermeli.

Her elemanınızın kısa ve orta vadeli bir hedefi olmalıdır. İşçiniz günde 10 parça ürün paketlemek, satın almanız yılsonuna kadar maliyetleri yüzde bilmem kaç aşağı çekmek, pazarlamanız satış rakamlarınızı bir yılda yüzde 20 artırmak gibi hedeflere sahip olmalıdır. Şirketin hedefi de mesela 2009 yılında 10.000 TL kar etmek olmalıdır. Sonra da bu hedefin ne kadarının başarıldığı değerlendirilmeli ve başarı ya da başarısızlık karşılıksız kalmamalıdır. Başarısızlığın nedenleri araştırılmalı gerekirse cezalandırılmalı, başarı ise ödüllendirilmelidir. Ödül zamanında gelmezse etkisi azalır. Bir ödül verilmesi söz konusu olduğunda bunu mümkün mertebe gürültülü yapın. Herkesin haberi olsun. Ödül bir sözcük de olabilir, bir takdir yazısı da olabilir ikramiye de. Elde edilen başarıya göre ödüllendirme yöntemi değişiklik gösterebilir. Başarı elde edene ödülü neden verdiğinizi, hangi durumları ödüllendirdiğinizi net bir şekilde ortaya koymak daha sonra ortaya çıkacak gereksiz beklentileri ortadan kaldıracaktır.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

İflas etmek istiyenlere benden de bir öneri. (Her şeyi ben bilirim, ben yaparım...) Başarı dileklerimle selamlar.

Şahin ÖZŞAHİN 
 20.02.2012 11:08
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 34
Toplam yorum
: 2
Toplam mesaj
: 2
Ort. okunma sayısı
: 1350
Kayıt tarihi
: 30.01.12
 
 

İTÜ Mimarlık fakültesi Mimarlık bölümü mezunuyum. Mimarlık ve fotoğraf ilgi alanlarım. Kendi ofis..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster