Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '12

 
Kategori
KOBİ
 

İflas etmek isteyenlere uzmanından parlak fikirler /18-Reklam

İflas etmek isteyenlere uzmanından parlak fikirler /18-Reklam
 

Reklâm büyük işletmeler için başka küçük ve orta ölçekli işletmeler için başka anlam ve amaçlar içerir. Küçük işletme sahipleri reklâm için bir bütçe ayırmazlar. Çoğu için reklâm işyerinin tabelası demektir. Aslında birçok küçük ölçekli işletme için en önemli reklam aracı gerçektende iyi yerdeki işyerinin iyi yerdeki iyi tasarlanmış tabelasıdır. Çünkü hedef müşteri kitlesi de muhtemelen civarda yaşayanlardır. İşletmeyi civarda yaşayanlar ayda bir görseler işletmenin yeri, ne iş yaptığı ve nasıl yaptığıyla ilgili bilgi, vitrin ve tabela aracılığıyla zihinlerine kazınmaya yeter. Hedef kitleniz bulunduğunuz mekânı arada sırada da olsa görecek insanlardan oluşuyorsa işyerinizi onların sıklıkla ulaşabileceği bir yerde seçmek, vitrininizi işlevinize uygun ve ilgi çekici hale getirmek arada sırada kampanya broşürleri dağıtmak yeterlidir. Ancak kapasitenizin sadece yakın çevrenizdekilerden fazlasına hitap edebilecek büyüklükte olduğunu görmeye başladığınız zaman müşteri sayınız daha fazla olacakken azıyla yetinmek istemiyorsanız, başka insanlara ulaşmak için başka yollar denemek gerekecek. Bu iş için iyi hesaplanmış bir bütçe oluşturmakla başlayın. Çünkü reklâm için ne kadar harcarsanız o kadar gider. Bu miktar sattığınız ürüne kapasitenize gelirinize kar oranlarınıza göre değişiklik gösterir. Ancak bir bütçeye ve stratejiye sadık kalmadan haydi bu ay gazetede reklâma çıkalım mantığıyla gidiyorsanız paranızı çöpe atıyorsunuz demektir. Paranın en çok çöpe atıldığı sektör reklâm sektörüdür. Hele de reklâm ajanslarının vs pazarlamacılarının size uğramaları sonucu karar veriyorsanız paranız tam anlamıyla çöpe gidiyor demektir. Çöpe atacağınıza size bir hesap numarası önerebilirim. Sonuç olarak reklâm yapmak için net bir stratejiniz olmalı ve bütçeniz önceden belirlenmelidir.

Stratejinizi belirleyen faktörler arasında ilki bölge seçimidir. Yani ne büyüklükte bir bölgeye ürününüzü tanıtmak istiyorsunuz? Bölge seçimini ürüne veya hizmetin niteliğine, kapasitenize, bölgesel talep miktarlarına bakarak belirlemek gerekir.  Ayda sadece 500 kapı üreten bir firmanın ulusal kanalda reklâm vermesi deliliktir. Ayda 10.000 tane kapı yapabilecek kapasitedeki bir firmanınsa bulunduğu şehri hedef kitle seçmesi aptallık olur.

Hedef kitle sadece bölgesel bir şey değildir. Onları gelir gurubuna göre de sınıflarız. 500TLlik bir ayakkabıyı kenar mahallede satmaya çalışmak beyhudedir. Veya son derce lüks bir ürünü satmak için tüm gelir guruplarına hitap eden yaygın reklâm yöntemlerini kullanmak yerine üst gelir guruplarına hitap eden dergiler kullanılabilir. Hedef kitlenizi ne kadar ayrıntılı biçimde tanımlayıp kapsamını daraltırsanız o kadar nokta atışı reklâm yapmış olursunuz.

Bu müşteri tanımlama işini cinsiyet, meslek vs konularda yapmak iyi bir başlangıç olabilir.

 Artık müşterilerinizin kim olduğunu ve nerede olduklarını biliyorsunuz. Bu size reklâm araçlarını seçmede yardımcı olacaktır. Hangi reklâm aracı ne vuruculukta sizin hedeflediğiniz müşterinin kaçına ulaşıyor ve bunun karşılığında size maliyeti nedir? Bu hesabı iyi yapabilirseniz minimum maliyetle maksimum sonuç çok yakındır.

Reklâm mecrasını belirledik. Şimdi ürününüze odaklanın. Onun üstün yanlarını, cazip taraflarını gözden geçirin. Sizin ürününüze kim neden ihtiyaç duysun sorusunu cevaplandırın. Bu işleri iyi bir reklâmcıya bırakabiliyorsanız ne ala. Ama bulmak o kadar kolay olmayacak. O reklâmcıları büyükler çoktan ceplerine koymuşlardır. İş başa düştüğünden burada yazıyoruz zaten. Konuyu fazla dağıtmadan ürüne odaklı olan bir reklâm her zaman en iyisidir. En iyi fotoğrafçıyı bulun. İyi bir ürün fotoğrafı ile sıradan olanı arasında dağlar kadar fark vardır. Fotoğrafa giden paraya üzülmeyin. Reklâmın tasarımı, düzenlemesi, senaryosu vs başta belirlediğiniz hedef kitleyi de gözetmelidir. Mümkün mertebe bulabildiğiniz iyi reklâmcıları birbirleri ile yarıştırın. Onlara hedef kitlenizi stratejinizi bütçenizi anlatın. Bu sizin onlardan istediğinize en yakın sonucu almanız için gereklidir. Geriye kaliteli baskı, çekim, yapım vs kalıyor.

Unutmayın ki şirket bir bilgisayar gibi çalışır. Yazılım, işlemci, hard disk,  ram, ekran kartı vs. Ve bilgisayarın performansını en yavaş parçası belirler. Çok güçlü bir işlemci alıp yavaş bir hard disk kullanırsanız bilgisayarınız hard diskin performansı kadar bir performans gösterir. Bunun anlamı şudur; İşlemciye verdiğiniz fazladan dolarlar boşa gitmiştir. Şirkten de en iyi performansı alabilmek için tüm parçaların gereken güçte ve fiyatta olmasını sağlamalısınız.

 
Toplam blog
: 34
: 1357
Kayıt tarihi
: 30.01.12
 
 

İTÜ Mimarlık fakültesi Mimarlık bölümü mezunuyum. Mimarlık ve fotoğraf ilgi alanlarım. Kendi ofis..