Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '19

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

İhtiyaca Göre Büyüme Yanlış

Hani ihtiyaca göre de büyüyemiyoruz da olsa bile yanlış. İhtiyaç değişen bir şey ve günümüz dünyasında değişim hızı yüksek. Artı istekleri de ihtiyaç gibi görenler var.

Şurada şu yok tamam yapalım, burada bu eksik tamam bulalım… Şu anda ekonomi politikamız bu. Ne kadar yanlış! İhtiyacımızı temin edince şartele basacak mıyız?

İhtiyaca göre büyüme büyüme değil küçülmedir. Üç kişilik sofraya 3 tabak koyamazsın, biri daha gelir oturur, ülkelerin ekonomisi de böyledir. “İhtiyaca göre üretim” yanlışı yüzünden bugün ekonomide yaşadıklarımız. İhtiyaca göre büyüme ne kadar saçma, fazla büyüsen ne oluyor.

Üretim kapasitesi ihtiyacın üzerinde olacak. Üretmesen bile hazır duracak. İhtiyaca göre temin ihtiyaç sahibini aç bırakır.

Adına da “planlı üretim” diyorlar. Şu kadar yurt içine, şu kadar ihraç edilecek… Bir durum oldu kaldın ortada, fazla üretsen nolur…

Hani tamam ihtiyacımız kadar da üretemiyoruz ya bunun da nedeni ihtiyaca göre üretmeye çalışmamız. Daha fazla üretmeye odaklanmış bir ekonomide insanların ihtiyaçlarını karşılayamaması diye bir şey söz konusu olamaz.

Hem 80 milyonun ihtiyacını nasıl planlıyorsun ki… Üreteceksin alacak, artan kalacak. Belki tam olarak anlatamadım ama ekonomi politikamızda böyle bir yanlış olduğunu düşünüyorum.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..