Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '19

 
Kategori
Hukuk
 

Suçlu Adaletten Şikayet Etmez

Hep mağdurlar şikâyetçi. Ama suçlulara ceza veriyoruz, onlar niye şikâyetçi değil?

Şikâyet etmeleri nankörlük olurdu, adalet sanki onların menfaatlerini korumak için var.

Adaletten şikâyetlerin büyük çoğunluğu suçluların yeterli cezayı almamaları üzerine. Siz hiç bana çok ceza verildi diyen suçlu gördünüz mü?

Suçlu adam ceza veriyoruz şikâyet etmiyor çünkü ödül gibi ceza veriyoruz, adalet suçlular için güvence, mağdurlar için ikinci defa ölmek. Verilen cezayı normal bulan (adalet yerini buldu diyen) bir mağdura rastladınız mı? Mağdur ağlayarak evine, suçlu el çırparak koşa koşa hapishaneye! 50 bin torbacıya af isteyenler de cabası.

Ve işte adaletteki bu zafiyet suçu teşvik ediyor…

50 yıl hapis veriyor adam 18 yıl yatıp çıkıyor. Verdiğin cezayı ne yapayım ben içeride yattığı süreye bakarım. 50 yıl ceza aldı diyorsun millet de 50 yıl yattı sanıyor. Bir insanın hayatının karşılığı nasıl 18 yıl hapis olur ya!

Ben şikâyet etmiyorum söylüyorum. Şikâyet boş anlamsız kıytırık bir itiraz kimse kale almaz. Böyle bir şey olabilir mi ya, ceza yiyen suçlu şikayet etmiyor mağdur şikayet ediyor!

Çünkü haksızlık var ortada. Herkes kanun karşısında eşitmiş, öyle şey olmaz, katille ben nasıl kanun karşısında eşit olabilirim! Sen benim hakkımı koruyacaksın katilin hakkını benden fazla koruyorsun. Katilin hakkı olmaz kardeşim ne hakkıymış! Alacak cezasını oturacak aşağı. Katilin alması gerekip de vermediğin cezayı aslında mağdura veriyorsun.

Gelişmiş ülkelerde böyle olabilir biz gelişmiş ülke değiliz. Bu ülkede bazılarının yaşam şekli suç. Her şeylerini suç ile elde ediyorlar. Kanun onlara prim veriyor, işlerini kolaylaştırıyor.

Şunu anlatmaya çalışıyorum: Türkiye’de suç istemeden işlenmiyor, mecbur kalındığı için işlenmiyor, çakallar meslek haline getirmişler bunu, eh adalet de yardım ediyor!

Verilen cezalar ceza değil. Ölüm cezası 18 yıl yatamaz yok böyle bir şey! İdam eden ülkeler var ya sen 18 yılda salıyorsun! Milletin idam istemesinin nedeni de bu zaten, doğru dürüst ceza versen idam konuşulmayacak.

Adalet masumların hakkını savunmak için vardır, katilleri sevindirmek için değil! Türkiye’nin adalet düzeninde çok ciddi sorun var. Biri de çıkmış af çıkaralım! Dövülen biz, haksızlığa uğrayan biz, ölen biz, bizi hiç affeden yok!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..