Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '08

 
Kategori
Sağlık
 

İlaç kullanıyorsanız greyfurt suyu içmeyin

İlaç kullanıyorsanız greyfurt suyu içmeyin
 

http://www.ruki.org/gurmedondurma.htm


Çocukluğumdan beri greyfurt yemeği bir türlü sevemedim. Annem ve kardeşlerim severdi ya tuzla ya da şekerle yemekten pek hoşlanırlardı. Bense dilimde bıraktığı o buruk tattan dolayı sevemedim gitti.

Bir ara arkadaşlarımın greyfurtu iştahla yemelerinden sonra öyle canım çektiki bir kaç kilo aldım eve. Artık hergün ya suyunu sıkıyor, ya meyvesini şekerle yiyordum.

Tesadüfen ya radyo idi ya televizyon bir doktor greyfurtun bazı ilaçlar alınırken kesinlikle tüketilmemesi gerektiğini söyledi. Dikkat kesildim, biri de tansiyon ilacı kullananlar içindi. Bilmeden ne kadar yanlış bir şey yapıyormuşum.

Evimin önünde kocaman bir greyfurt ağacı var, üzeri silme greyfurt dolu ama, elimi dahi uzatamıyorum. Yasak olan şeyler de ne kadar cazip görünüyor insana.

Belki de bilmeyenler vardır diye bu bilgimi paylaşayım dedim.

Araştırdım biraz şöyle anlatılıyor bu bilgiyi,Prof. Dr. Metin Özata'nın anlatımı ile.


Yeni yapılan araştırmalar greyfurt suyunun bazı ilaçların etkilerini artırdığı ve o nedenle ölümle sonuçlanabilecek zararlı yan etkiler ortaya çıkardığını gösterdi. Bu nedenle ilaç kullanan kişilerin greyfurt suyu içmemeleri önerilmektedir.

Greyfurt Suyu İlaçların Etkisini Nasıl artırıyor?

İlaçlar bağırsaklarda ve karaciğerde bulunan CYP450 enzimiyle parçalanarak vücudumuzdan atılmaktadırlar. Bu enzimin ince bağırsaklarda bulunan P-450 3A4 isimli bir türü greyfurt suyu içince yok olmakta ve bu nedenle de ilacın parçalanması geciktiğinden kanda birikmekte ve sonuçta ilaç zehirlenmesine neden olabilmektedir.


Daha detaylı bilgi için yararlandığım kaynak:http://www.tip2000.com/abone/konular/ilac_u.asp

Sevgi ile sağlıklı günlere...Belki bu konuda yazılmıştır daha önce ama bunu okumayanlar için yeniden bildiğim kadarı ile anlatıyorum efendim

 
Toplam blog
: 292
: 1094
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Yazmaktan hoşlanan... Kelimeleri renklendiren bir sihirbazım ben.. Bodrum'da yaşamaktayım.. Sev..