Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Kasım '08

 
Kategori
Eğitim
 

İletişimde bunlar da oluyor

İletişimin kolay göründüğüne bakarak cep telefonu sahibi olmayın. Cep telefonunu kullanmasını bilenin taşıması elzemdir.

Cep telefonu alıp ta, sadece sağa sola numara vererek, arandığında zahmet edipte cevap vermiyorsak, neylersin böyle cep telefonunu.

Deyim vardır; cevap verilmeyen veya açılmayan telefonun numarasını neyleyeyim ben diyesi geliyor insanın.

Eğer cep telefonu alındıysa, meşgul anında da sizi, birisi veya birileri aradıysa sonra gördüğünüz halde, arayan numaraya dönüp siz cevap vermiyorsanız, çok ayıp olur.

Bu tür davranışımızdan dolayı adab-ı muaşeretten uzağız demektir. Yani ben her ne kadar cep telefonu aldıysam da ve sende beni adam yerine koyup aradıysan da, ben seni pek önemsemedim der gibi olur. Veya

Sağ ol, lakin ben cevap vermem çünkü seni adam yerine koymuyorum dercesine aranılan kişiye ulaşamayız.

Hepimiz günlük hayatta bu tip insanlarla karşılaşıyoruzdur. Böyle cevap vermeyen kişilere bilgisi o kadar deyip geçeriz. Adama kızsan suçlu olursun.

Cep telefonu üzerinden konuşuyoruz. Diyelim ki siz birini aradınız. Aradınız, aramanızı gördüğü halde cevap vermedi.

Veya ihtimal işi münasebetiyle veya ibadet esnasında aradık veya cevap vermesi mümkün olmayan yerde, sonra dönse diye beklersiniz. Çünkü arayan numarayı mutlaka görüyor. Aramamışsın deme şansı yoktur.

Nafile diyelim. Hiç kızmaz mısınız? Öfkelenmez misiniz?

Devam edelim; randevu konusunda mutabık kaldınız gün geldi, muhatabınızın gelme vakti geçti hala ses yok.

Cep telefonundan aradınız yine cevap yok. Cep telefonun şöyle özelliği var desem zaten biliyoruz dersiniz. Aranıldığınızda cevap verilmez ise “cevapsız arama “ yazar.

Buna kimimiz çağrı der. Kimimiz de cevapsız arama deriz.

Yalnız iletişim konusunda cahiller ise burada yazı var ama ne anlama geliyor diye kendine sormaz bile. Zahmet edip size dönmeyi beceremez.

Bu kişi kim olursa olsun, yaptığı uygun değildir. Özellikle önde bulunan kişiler cevap vermeye yüksünmemelidir.

Geçen hafta bir arkadaşımızı aramamız gerekti. Ben telefonun tuşlarına basmaya başladım. Arkadaşım dedi ki, boşa basıyorsun, çünkü o kişiyi ben biliyorum o telefonunu açmaz dedi.

Sevdiğim insandı kendisi, yine severim kendisini ama bu huyunu hiç beğenmedim. Böyle olmamalıdır.

Arkadaşım anlatmıştı. Bizim dedi arkadaşımızı aradığımızda cevap vermiyor. Ne zaman arasam, tekraren de arasam kesinlikle arkadaş telefona cevap vermez ve telefonu açmaz.

Ama kendisi beni aradığında has bel kader cevap vermemiş olursam, telefonunu duymasam bile, telefonuna cevap verdiğimde selamdan önce bağırıyor bana dedi.

Böyle garip kişilikli insanlarımızda var demek ki.

O kişi veya bu tür kişilere sözümüzü söyleyelim artık. Bizde seni aradığımızda cevap vermediğinde kızıyoruz.

Biz cevap vereceğiz, kendisi cevap vermeyecek, nereden telefona cevaptan bu kişi müstağni oluyor sizce?

Bu kişinin iletişim konusunda sınıfta kaldığının ispatıdır.

Okulu lisans mezunu olsa da. Sadece insanlar bu tür kişilere acırlar. Zavallı telefona bile cevap vermekten acizmiş derler.

Ya da cevap veremeyeceğinden dolayı, korkusunda telefonu açmadı derler. Artık günahı kendinin der kapatırız.

Kendi bilir.

 
Toplam blog
: 375
: 678
Kayıt tarihi
: 12.07.08
 
 

Mehmet Şener 1964 doğumluyum, Burdur-Gölhisar'da yaşıyorum. Doğum yerim Burdur/Atınyayla . Lisans..