Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '06

 
Kategori
Blog
 

İlham olduğu müddetçe blog yazılır...

İlham olduğu müddetçe blog yazılır...
 

Yine blog yazarlarının arasında bir çekişmedir aldı başını gidiyor. Kimi arkadaşımız peş peşe yazı yollamak doğru mu demiş, kimi arkadaşımız yazmış olmak için yazmak demiş. Kimi MB her aklına gelenin yazıldığı bir yer değil demiş..

Kaç günlerdir sessiz kalmaya çalışsam da, ben de hergün yazan ve peşpeşe yazı yollayan biri olarak ister istemez üzerime alındım. Ama kesinlikle olumsuz bir etkisi yok üzerimde yanlış anlaşılmasın. Ben ilhamım geldiği müdddetçe yazmaya devam edeceğim... Tabi ki saygılıyım bu şekilde düşünen ve fikirlerini blog sayesinde yazan arkadaşlara.. Çünkü fikir ve düşünce özgürlüğü bulunmakta bunu hepimiz biliyoruz sanırım(!)

Peki bu arkadaşlar, bu fikirlerini aktarmak için yazdıkları blog hakkında ne düşünüyorlar. Kendi tasvip etmedikleri durum ortaya çıkmıyor mu? Yani yazmış olmak için yazılan, aklına gelenin yazıldığı bir blog havası vermiyor mu?

Yazmak, duyguları,düşünceleri aktarmak bana göre kolay ve basit bir iş değildir. İnsanın hadi bununla ya da şununla ilgili yazayım dediği anda, demesiyle, gerçekleşen bir eylem değildir.. İlhamla, duyguların, düşüncelerin, aktarılması yeteneğidir. Bu da kimi kişide fazladır, hergün olur, kimi kişide ara sıra gelir. Bir blog yazarımızda demiş ki ''ilhamım kayboldu yazamıyorum'' artık diye.. Yani sonuçta bu yazma işi ilhamla, içten gelen hislerler yapılan bir iş.

Demek ki çok yazan arkadaşların ilhamı henüz kaybolmamış ve bu arkadaşların da bu duyguları kaybolmadan yazmak, paylaşmak, aktarmak arzuları bana göre en doğal haklarıdır. Kişide bu ilham oldukca, içinden geldikçe neden yazmasın neden aktarmasın ve neden paylaşmasın? Zaten yayın ilkelerine ters bir durum olduğunda MB editörlerimizin onayından geçmiyor. Demek ki geçtiği müddetçe de sorun yok sanırım.

Blog günlük demek. Günlük hergün yazılır. Birbirimize "çok yazıyor bunun sınırı olmalı ya da aklına geleni yazıyorlar" şeklinde eleştiri yapıp, olumsuz yargılama yerine, hiçbirimizin profesyonel yazar olmadığımızı düşünüp, birbirimizin yazılarını büyük bir zevkle okuyabildiğimiz kadar okuyup yorumlarımızı bu yönde yapmamız gerektiğini düşünüyorum... Ben böyle yapıyorum. Okuyabildiğim kadar okuyuyorum ve büyük zevk alıyorum.

Bazen dikkat ediyorum, felsefe, iş kariyer konularında çok ciddi ve akademik yazılar yazan blog arkadaşlarımızın bile bazen değişik konularda aşk, sevgi, gezi hatta yemek tarifi ile ilgili bloglar yazdığına bile şahit oluyorum.. (herkes her konuda yazıyor diyenlere)..

Ben her türlü yazılan blogları büyük bir zevkle okuyorum ve tüm blog yazarlarımızı da başarılı buluyorum. Çünkü duygularını, düşüncelerini, MB'dan aktarmak ve bunları milyonlarca insanla paylaşmak büyük medeni cesaret gerektiren bir durum olarak görüyorum...

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..