Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

İnadına aşk...İnadına bahar...İnadına....

İnadına aşk...İnadına bahar...İnadına....
 

Bademler böyle çiçek açar mı oralarda...


Memleket sevdası bizimki …

Badem ağaçları çiçeğe kesmiş baştan ayağa. Toprak som yeşil kürkünü alıvermiş üstüne. Akşam ladin çamlarını yıkayan yağmur, yeşilin en puslu, en buzlu tonlarını çıkarmış ortaya. Beyaz papatyalar pıtrak gibi kaplamış çimenlerin üstünü kocaman öbekler halinde. Hadi at kendini kırlara, vur dağlara tepelere, su iç çobanların testisinden. Hatta yağmur ol, bulut ol…olmadı aşık ol! Diyor bahar .

Hatta Orhan Veli gibi beni bu güzel havalar mahvediyor amma….

Beynime söz geçiremiyorum ki günlerdir. Çekicin örse vurduğu gibi , demokrasi ve memleket meseleleri , yaratılmaya çalışılan hukuk garabeti, çekiçliyor beynimi…

Biliyorum terapiye, rehabilitasyona ihtiyacım var, bu gidiş iyi gidiş değil.

Ama LOST bile kesmiyor beynimin içindeki sesleri. Aksiyonun en alası, gerilimin en şiddetlisi, hız, tempo…hepsi yerinde. Yok hayır…olmuyor !

Komedi filmleri izlemeye çalışıyorum, beynimin içini boşaltabilmek için. RECEP İVEDİK mi…Bu kadar yoz bir tipleme, belden aşağı küfürler ve argo. Yok almiim ben. Neymiş absürd komediymiş. Yanyana abuk sabuk skeçlerden oluşmuş. Bu mudur yani gişe rekorları kıran film. İlk yarıya kadar zor dayanıyoruz, Habişle. Yarı olur olmaz kendimizi dışarı atıyoruz. Ama iki salon birden tıklım tıklım film. Neymiş milletin gülmeye ihtiyacı varmış. Benim de var. Ben hikayesi , draması olmayan , sadece belden aşağı argolarla dolu komediyi sevmiyorum arkadaş ! Vizon Tele serisi, Cem Yılmaz'ın Hokkabaz' ı gibi olacak komedi . Hatta Kemal Sunal'ın filmleri. Seyrede seyrede tüketemediğimiz İnek Şabanım benim...Nerde çocukluğumun Horoz Nuri 'si, Bedia 'sı, Turist Ömer'i...

KISIK ATEŞTE ON BEŞ DAKİKA filminin CD' sini alıp geliyoruz kızımla eve. Kadro mükemmel. Metin Akpınar, Haluk Bilginer, Ata Demirer, MFÖ’nün Özkan’ ı... Özkan Uğur yani... Bu adam bir harika. İkinci Baharda, Ağır Roman’da, Komiser Şekspir’de de çok iyi idi… Ata Demirer bile çok iyi. Ayrıca Eyşan Özhim, Aysun Kayacı var. Üstelik Aysun kendi sesi ile söylediği şarkılarla bir harika. Bu kız hakkındaki önyargılarımı değiştirmem lazım sanırım. Hiç de aptal sarışına benzemiyor doğrusu bu filmde. Hele o kırmızı elbise ile… Tamam film harikalar yaratmıyor ama…komedi; bu bence. Bir hikayesi var en azından. Hele Haluk Bilginer’ li tuvalet sahnesi… Metin Akpınar Usta, her zamanki gibi beni kendine kilitliyor, görme özürlü kader mahkumu rolü ile. Neden bu film, hak ettiği yere gelmedi diye düşünüyorum, Recep İvedik’in hasılat rekorlarını düşündükçe...

Yine hukuk garabeti geliyor aklıma . Ve Anayasa hukuku hocalarım, Prof. Tarık Zafer Tunaya'yı anıyorum rahmetle önce. Ardından Prof. İlhan Akın' ı. Onlardan aldığım feyz ve ışıkla geldiğim bu günü. Evrensel- ideal hukuk anlayışımı...Sonra RTE 'nin danışman hocalarını , yaratmaya çalıştıkları garabet anayasa hukukunu düşünüyorum. Acaba onlar hiç Tarık Zafer Tunaya'nın öğrencisi olmadılar, hiç dinlemediler mi onu? Kitaplarını okumadılar mı? İlk uyanışımı, kendi kendime yaptığım hukuk andımı hatırlıyorum. Ne olursa olsun her hal ve şartta ideal hukukun hizmetinde olacağımı. İlkelerimi asla para için satmayacağımı....

Recep İvedik'in hasılat rekorları ile ilgisi olabilir mi bu hukuk garabetinin ?

Yok canım, onunla ne ilgisi var? Yine de her şeye rağmen sinema sanatına hizmet ediyor. Sadece ticari kaygıları var. Olabilir, bundan sonra yapacağı iyi şeyler için bir araç olabilir belki bu film. Hem seyirciyi sinemaya çekmek için...En azından demokrasiyi araç olarak kullanmıyor yani.

Anne, Hukuk Başlangıcı dersime yardım eder misin ? Ben anlıyamıyorum bir türlü !

Tabii kızım, seve seve...Bayılırım ders çalışmaya ! Hem bilgilerimi tazelerim.

Hukuk kurallarının en önemli özellikleri GENEL, SOYUT, OBJEKTİF olmaları ve KİŞİYE ÖZEL olmamasıdır.

Ama anne....bunlar kendileri için özel kurallar koyuyorlar, hani soyuttu hukuk kuralları ?

Kızım, sen onu unut ! Biz ideal, evrensel ve 1. sınıf demokrasilerin hukukundan söz ediyoruz.

Ama anne...........

Ertesi gün Ferhan Şensoy’un başrolünü oynadığı, SON DERS -Üniversite ve Aşk filmine gidiyoruz yine kızımla. Ferhan Şensoy, 80'de kıyıma uğramış Saffet Hoca karakteri gibi farklı bir rolle karşımızda ilk kez. Dram oynuyor. Film bir çeşit ÖLÜ OZANLAR DERNEĞİ uyarlaması. Kaan Urgancıoğlu başta olmak üzere zengin bir genç kadro var. Tümü de canla başla rollerinin haklarını veriyorlar doğrusu. Kızımla birlikte hem gülüyoruz hem ağlıyoruz. Eksik işlenmekle birlikte güzel, sıcak ve gerçek bir hikaye. Marmara Üniversitesi'nin antik dekoru ise muhteşem tek kelime ile. Hayallerinizi , gerçekleştirmek istediklerinizi hayata geçirmek için ne bekliyorsunuz ? Ya da sevginizi söylemek için sevdiklerinize…Yarın çok geç olabilir. Yaşam en büyük öğreticidir , diyor film. 8 şubatta vizyona girip, yaşadığım şehre geç gelmiş bu filmin hakettiği hasılatı elde edememesine üzülüyorum yine.

Şu Cindoruk, DP'nin başına geçse ya... Adam hem hukukçu, hem bilge, hem de attan düşmüş.
Germeyin, diyor.
Yargıya güvenin,
Kuralı değiştirmeyin,
Demokratikleşin,
Mağduru oynamayın,
Kapanırsa ; güven sarsılır, kimse mağduriyete bakmaz, partisini kapattıran bir genel başkana oy vermez, diyor.

Adam siyasetçiden çok, siyasetin zorlu yollarından geçmiş bir bilge, bir duayen, Can Dündar'ın tabiri ile. Ne kadar da hasretiz, hırslarından arınmış böyle bir siyaset adamına.

3. sınıf demokrasiler mi bizim kaderimiz?

PERSEPOLİS ’in CD' sini alıp dönüyoruz eve. Persopolis , İran’ın son dönemini ve Şah zamanından itibaren 30 yıllık bir perspektif içinde gerçekleşen gelişmeleri , memleketini terkedip Fransa'da yaşamak zorunda kalmış İranlı bir genç kızın gözünden anlatan bir animasyon filmi. Animasyon dalında Oscara aday gösterilmiş. Tek kelime ile mükemmel. Mutlaka izlenmesi gereken, gerçek bir öykü. Animasyon olarak da tekniği kusursuz bence.

Kızım soruyor “ Anne bizde mi böyle olacağız ?”

Ben verecek yanıt bulamıyorum.

Ama anne , ben böyle olmak, böyle baskılar içinde, ahlak polisleri ile birlikte yaşamak istemiyorum. Ben ablamın yanına yurt dışına giderim. Sen de gelirsin, diyor gözyaşları ve endişeler içinde.

Hayır kızım, diyorum. Ben gelemem.

Neden, diyor.

Hem yeterli dilim yok, hem mesleğim para etmez. Bulaşıkçılık yapamam bu yaştan sonra oralarda...

Dilin olsaydı, mesleğini yapabilecek olsaydın, gelirmiydin anne?

Hayır, diyorum yine…

Neden, diyor.

Bizimki memleket sevdası kızım, diyorum. Ama sen gidebilirsin, beni düşünme…

Hem bademler böyle çiçek açmaz ki oralarda…

 
Toplam blog
: 171
: 2319
Kayıt tarihi
: 15.02.07
 
 

Düşünen, üreten, kendine, insana, çağına sorumlu, tavırlı, taraflı , çağdaş ve yüzü aydınlığa dön..