Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '10

 
Kategori
İnançlar
 

İnançlı olmak maharet mi?

İnançlı olmak maharet mi?
 

Evet inançlı olmak maharettir. Lakin İnançlı olmak derken sadece dini açıdan bakmamak lazım konuya.

İnsan inandığı doğrular ölçüsünde vardır. Neye inandığını bilmeyen insan şaşkın ördek gibidir. İnanmak körü körüne bağlanmak değildir. Bilakis inanmak, bilgilenmek, araştırmak ve sorgulamakla olur. Körü körüne araştırmadan bir şeye inanmanın pek de akıllı işi olduğunu söylemek doğru olmaz.

Ancak inançlı olmayı da küçük görmek, gericiliğin alasıdır.

İnanmak, güvenmek demektir aynı zamanda.

Üniversite sınavına hazırlanan bir öğrenci düşünün; başaracağına inanmazsa o sınavı kazanması mümkün mü? Ya da hastaysanız, iyileşeceğinize inanmazsanız iyileşebilir misiniz? İnanmak bilgili olmakla olur. Nasıl bir sınava gireceğiniz hakkında bilgi sahibi olmadan başaracağınıza inanmanız mümkün değildir. Dini açıdan da bakıldığı zaman inançlı olmak huzurun anahtarına sahip olmaktır.

Bizler en azından ben, bu kainatta hiçbir şeyin sebepsiz var olmadığını, bu düzenin bir sahibi olduğuna inanıyorum. Hem de zerre kadar aklımın ucundan acaba gibi bir soru geçmeden. Bu kanıya varmam için sadece vücudumdaki muntazam işleyişine bakmam yeterli.

Hep söylerim yazılarımda, mutluluk farkında olmaktır diye.. Farkında olamayanlara söyleyecek bir sözüm olamaz, sadece saygı duyarım herkesin inancına.. Ancak dini açıdan inanmayanların da inananlara saygı duymasını beklerim.

Ayrıca şunu da söylemeden geçmek istemiyorum; inanmak üstünlük müdür? evet üstünlüktür.. (benim penceremden bakılınca )

* Herkesin doğrusu kendinedir lakin, her insan karşıt fikirlere saygı duyduğu oranda saygıyı hak eder. *

Sevgi ve ışıkla.

 
Toplam blog
: 287
: 13046
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

Öğretmenlik yapıyorum ve anneyim. Çocukları çok seviyorum. Yüreği sevgi dolu olan insanlara, sela..