Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ekim '15

 
Kategori
Deneme
 

İnsan kaybolur mu; aklı başında biri kendiliğinden bu dünyada kaybolabilir mi?

İnsan kaybolur mu; aklı başında biri kendiliğinden bu dünyada kaybolabilir mi?
 

Kaçırılır, öldürülür falan demeyin; kendiliğinden diyoruz. Bilgisiz görgüsüz de demeyin, aklı başında diyoruz. Kaybolmak isterse kaybolur, o ayrı. Ve bu dünyanın ormanları, dağları, mağaraları var… Dağ adamından bahsetmiyoruz, senin benim gibi insan bu; kaybolmak istemeyen… Uzaya gidebilir mesela! Yok artık…

İnsan kaybolmaz… Ya ölür başına bir şey gelir ya kaçırılır ya da saklanır. Türkiye’de kayıp 40 bin kişi var. Bunu dünyaya vurursak milyonlarca eder. Nerede bu kadar insan?

Öldü/başına bir şey geldi, kaçırıldı ya da bilerek saklanıyor/yerini bilmiyoruz. Bu şartlarda kendiliğinden kaybolma olmaz. Aklı başında bilgili kültürlü birini bırakın, bu bilgi ve teknoloji dünyasında dünyayı dolaşır gelir.

Dünyadaki toplam kayıp insan ne kadar bilmiyorum. Türkiye’de 40 bin olduğuna göre milyonlarcadır. Peki bu milyonlarca kayıp insan öldü mü yani? Eğer örneğin dünyanın 10 milyon kayıp insanı öldüyse bu, dünya için felakettir. BM harekete geçmeli.

Ama biz diyoruz ki saklanmak da kaybolmaktır. Bu sırnaşık yılışık dünyadan uzaklaşmak için insanlar bilerek bir taraflara gidip kaybolurlar. Sıradan insanlar bu kaybolmanın felsefesini anlayamazlar. Onlara göre böyle kaybolanlar kafayı yemiştir. Oysa delilerin arasında akıllı insanlar kafayı yer. Bu 10 milyonun belki 5 milyonu böyledir. Düşünün 5 milyon kişi bu yaşanamaz dünyadan (en çok da kendi akrabalarından, çevresinden) kaçıp gizlenmiştir. Biz de onlara kayboldu diyoruz, öldü filan sanıyoruz. Ben senden kaçıyorum sen beni arıyorsun. Sen beni kaçıran içindeki insanlığı ara bence!

Öldüğü ya da bir yerde kaldığı düşünülenler için de uluslar arası ölçekte yapılacak şeyler vardır. Kerim Korkut Türkiye’nin yönetimine geldiğinde bu ülkenin insanlarını koyun sayar gibi tek tek sayacak. Kişinin kayıtlı olması şart değil. Dağlardaki çalıların dibine bile bakılacak. Ben bu sürünün çobanıysam sürümü bilirim. Başınızdakiler çoban bile değil. Turist, Suriyeli, gelip geçen… Hiç sorun değil. Geçici kimlik verir kayıt tutarım. Şu anda iddia ediyorum Türkiye’de kaydı kuydu belirsiz/karışık 1 milyon insan vardır. Ondan sonra da Ankara saldırısının bombacılarını böyle günlerce ararsın! 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..