Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '09

 
Kategori
Psikoloji
 

ırkçı siyasete hayır

ırkçı siyasete hayır
 

Koşmaya başlayamadım bir türlü , sevdiklerimin engel olduğunu düşünürcesine yapamadım.. Kalıbımı kıramıyordum, zincirliydim, tabulardan, önyargılarımdan , yaşadığım kültürel normlardan, toplumun baskılarından...
Bir türlü kendim olmayı başaramadım kendimi göremedim neredeyse
Bir tür hastalık mıydı bu bilemiyorum? Bir şekilde banada bulaşmıştı herkesle birlikte .... Bende unutumuştum duygularımı, arzularımı, umutlarımı, güzel gelecek beklentilerini... Olmuyodu bir türlü çıkmazlardan yol alamıyordum nereye gitsem nerede dursam sarmaya çalışıyordu bu bulaşıcı hastalık her yerde evet heryerde izleri kokusu sesi nereye baksam görüyordum
Bıktırırcasına kendini gizleme kaygısı olmadan her yerde görülüyordu. Yüz çevirilecek yerim kalmadı her yerde o anlatıklarımın 'ırkçılık' tan başka bir adı yok sanırım.
Acıların en büyüklerini yaşamadık mı? Kendi dinimizdeki insanları katletmedik mi? En yücelerden yüceyiz diye üstünlük taslamadık mı? Diğerlerinden farklı olduğumuzu düşündüren de bu değil miydi zaten?
Neydi bizi buna mahkum ettiren? kendimiz mi ceza yedik, yoksa birilerini cezasını mı çekmek için mi hapsi kabul ettik ?

Farkımız yok diyebilmeliydik haykırırcasına herkesin kulak zarını batlatırcasına hemde . Çünkü gerçek olanadı değişmez bir şeydi farklı kılan bir şey yok ki hepimiz adem havadan gelmedik mi farklı canlılardan geldiğimiz bulgusuda yokken neden inanmak istemiyorduk yoksa hastalık bedenimizi kemire kemire sağlıklı düşünmeyi mi unutuk öyle olsa gerek ki bütün bunları yapıyoruz. Birbirimize bunları yapmamalıydık öldürmemeliydik makine gibi doğrayıcıdan farkımız olmalıydı ama o kadar acı o kadar yüz kızarıcı kötülüklerle dolu ki bu insanlık artık kendiliğinden utanacak hali kalmadı hiç bir şey olmamışçasına devam ediyordu yaşam.

İnsanlar sebebsiz bir şekilde kendini yok ediyor soyunu bittirmeye çalışıyor. Nedir!!!!!!!!! insanı bu kadar vahşileştiren , bu kadar gözünü kör etiren, insanların yüreği böylesine taşlaştıran . Ne o doğamızda mı var diye geçiştirellim mi bu saldırganlığımızı yoksa başa çıkmak için kendini kontrol etmek için adımlar mı atmalıydık neden kendini unutabiliyor vahşileştiğini göremiyor bu insanlık. İnsandaki kin kibir kapris kıskançlık bunları kendi içinde kafesleyemiyor muduk yüreğimizde , yoksa bunların etkileriyle yaşamak hoşumuza mı gitdiyordu .....

 
Toplam blog
: 4
: 332
Kayıt tarihi
: 30.01.09
 
 

Ben Hüseyin Çetin Dicle Üniversitesi Psikoloji bölümü öğrencisiyim. Diyarbakılıyım, kendi memleketim..