Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '12

 
Kategori
Yurtdışı Eğitim
 

İskambilden kule bu sefer de dik duruyordu.

İskambilden kule bu sefer de dik duruyordu.
 

Burcu Göker Leipzig Mendelsonn'un pianosu başında


Bir önceki yazımda  Burcu Göker ve Eric Jenkins'in doktora programlarına kabul için  A.B.D deki Üniversitelere dosya gönderdiklerini ve son eleme ve burs için  şubat 2009 da iki Üniversiteye dinletiye gideceklerini yazmıştım. Florida State Üniversitesi ve Arizona Üniversitesi. İki Üniversite de dinleti için bir hafta ara ile gün vermişlerdi. Bu demektir ki Burcu ve Eric şubat ayı içinde bir haftada Calgary-Florida ve Calgary-Arizona seyahatı yapacaklardı. İki şehir gibi gözüken bu yolculuk kağıt üzerinde kolay gelebilir. Amerika'nın geniş yüzölçümünü bilenler iki şehir arasında yolculuğun Avrupa'nın bir ucundan diğer ucuna yolculuk kadar uzun olduğunu bilirler. Calgary Kanada'da bir şehir. Florida A.B.D nin güney doğusuna düşen bir şehir, Arizona ise A.B.D nin güney batısına düşen bir şehir. Kaldı ki bu şehirler arasında direkt uçuşlar yok, en az üç aktarmalı uçuş gerekiyor . Bu demektir ki Calgary'den Florida'ya ancak 12 saatlik üç aktarmalı bir uçuş gerekiyor. Aynı şekilde Calgary -Arizona arası da üç aktarmalı 12 saatlik yol. Diyeceksiniz ki Calgary-Florida- Arizona yapsınlar. Ama inanın Florida'dan Arizona'ya gitmek  daha zor. Şimdi bu serüveni okuyanların aklına gelebilir. Bu kadar zor bir okadar da masraflı yolculukları yapıp farklı yerlerde doktora imkanları arayacaklarına master yaptıkları yerde doktora yapsınlar veya doktora yapmasınlar. Burada şunu belirtmek istiyorum.Tarihin eski çağlarından beri herkes bu şekilde düşünseydi ne keşifler olurdu ne de icatlar.

Burcu ve Eric Protage'de geçirdikleri noel tatili süresince bu doktora dinleti serüveninin planını yaptılar. Bu planı bana mesajda yazdıkları zaman bir an bilgisayar ekranına bakakaldım. O güne kadar Burcu'ya hep inanan ben bile şüpheye düştüm. Planlanan seyahat şöyle idi. Burcu ve Eric Calgary'den hareketle 12 saatlik aktarmalı bir yolculukla önce Florida'ya geleceklerdi. Floırida büyük bir eyalet. Birçok bölgeden meydana geliyor. Herşehirde ayrı hava alanı var. Burcu'larin doktora dinletisine girecekleri Üniversite Tahallesse'de. Burcu'lar Orlando'ya inecekler. Orada bir gece kalıp kiraladıkları araba ile 5 saatlik bir araba yolculuğu neticesinde Tahallesse'ye gelecekler. Tahallesse'de önceden kiraladılkları evde kalıp ertesi sabah erkenden dinletiye girecekler, Çalişacakları hocalarla, Orkestra şefleri ile tanışacaklar, okulu tanıyacaklar. Bu arada son anda Burcu'ya ekstra bir dil sınavı çıkıyor. Burcu Toefl sınavı ile girdiği Lawrence Üniversitesi mezunu olmasına, Kanada'da İngilizce eğitim yapılan bir Üniversitede master bitirmesine rağmen uluslararası öğrenci statüsünde olduğu için bir dil sınavı şartı söyleniyor. Bu saçma istek hiçbir şeyden yılmayan Burcu'yu korkutmuyor. Ne yapalım ona da gireriz diyerek kabul ediyor. Florida'da dinletilerini bitiren Burcu ve Eric gene geldikleri gibi aynı şekilde arabayla Orlando'ya.oradan uçakla gene üç aktarma 12 saat yolculuk ile Calgary'ye dönecekler. Bir gün Calgary'de kaldıktan sonra aynı şekilde üç aktarma , uzun bir uçak yolculuğu ve Arizona Üniversitesi, Gene kiralanan araba, gene oteller , dinleti, görüşmeler ve gene Calgary'ye dönüş.  Ben dediğim gibi bir hafta içinde gerçekleşmesi planlanan bu programı okuyunca şaştım kaldım. Bu programa şubat ayı hava şartlarını, uçak tehirlerini, sağlıkta olabilecek aksilikleri ilave etmiyoruz. Bu program bana iskambillerden yapılan kulelerı anımsattı. Hani aradan bir tanesi çekilince yıkılan iskambil kuleleri. Bu duyguyu daha sonra çok yaşadım. Birbirine bağlantılı, arada hiçbir aksaklığı kabul etmeyen bütün programlar bana bu kulelerı anımsattı hep. Dikkat ettim. Burcu ile yaşamımız hep bu kulelerle dolu.Burcu ve Eric bu programı hazırlarken en ekonomik uçuşları tercih ettikleri için bazen uzak havaalanlarına iniyorlar, bazen de alan da çok beklemek zorunda kalıyorlardı. Ama amaca ulaşmayı  dustur edinmiş olan gençlere bunlar vız geliyordu. Ben bu planın sağılklı işleyeceği konusunda şüpheli idim ve Burcu'ya eğer siz bu programı eksiksiz  yapar ve tam burslu bu okullardan birinden kabul alırsanız artık sizin önünüzde hiçbir duvar duramaz dedim.

Evet Burcu ve Eric bu sefer beni yanılttılar ve bu plan eksiksiz işledi. Gerçı bazen Burcu  18 saat hiçbir şey yemeden sabah erken dinletiye girip  kemanını çaldı, bazen Eric zorluklarla karşılaştı ama dediğim gibi onları yolundan çevirecek hiçbir kuvvet yoktu. Subat 2009 un sonunda bu olayları geçirdikten sonra arkama dönüp bir baktim. İskambilden kule bu sefer de dik duruyordu.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..