Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '12

 
Kategori
Dünya
 

İsrail Hezimete Uğra(mış!)dı... Ateşkes Filistin'in Zaferi!(ymiş.)

İsrail Hezimete Uğra(mış!)dı... Ateşkes Filistin'in Zaferi!(ymiş.)
 

Dün akşamki görüntüler yalan değilse, doğruysa, Filistinliler ateşkes sonrası zaferlerini kutladılar. Meydanlara ellerinde kaleşnikoflarla koşup zaferlerini kutladılar. Hatta epey mermi yaktılar galiba... Ve hepsi de İsrail'i hezimete uğrattıklarına inanıyordu.

Bu olay karşısında çok şaşırdım... Çok şaşırdım çünkü ben günlerdir Filistin halkının Foklar gibi avlandığını düşünüp, bu savaşın bitmesi gerektiğini yazıp duruyordum. Dünyanın sessizliğine isyan ediyordum. Yüzlerce ölüye, binlere varan yaralıya içim yanıyordu. Hala da yanıyor.

Türkiye tüm sorunlarını bir kenara bırakıp, İsrail'in durdurulması için, ateşkesin sağlanması için seferber olmuştu adeta... Ancak bu sırada meğer İsrail hezimete uğruyormuş...

Bizim buradan gördüğümüz ise, sayılar ise çok farklı şeyler söylüyor;  çok az Filistin roketi İsrail savunma sistemini geçebildi... Sanırım toplam kayıpları beş... Birde otobüste bomba patlatıldı... (Her iki olayı da tasvip etmiyorum…) Oysa Filistin kayıpları çok çok fazla... Üstelik ciddi ekonomik kayıpta var...

Üstelik o öldürdükleri ''muhbiri'' sokaklarda motorlarla sürüklemelerinden dolayı tüm dünyada çok ciddi sempati kaybına uğradılar. Hele bu İsrail'i hezimete uğratma kutlamalarındaki silahlı görüntüler üstüne tuz biber ekti...

Diyorum ki kendi kendime, biz Doğuluların mantığı başka türlü mü çalışıyor acaba? Bu kadar açık yenilgiye, katliama zafer demenin bazı açıklamaları olmalı çünkü:

-Direnmek, hayatta kalmak başarı olabilir. Bu kutlanabilir. Ancak karşı tarafın hezimeti nasıl açıklanabilir?

-Düşmanın yüzünü tüm dünyaya göstermek başarı olabilir. Bu kutlanabilir. Tüm dünya kamuoyunun seni desteklemesi zaferdir çünkü... Ancak bunun hiç bir işareti yok ortada... Üstelik İslam Dünyası bile bölünmeye başladı. Üstelik de linç sahnesi dolanıyor tüm Dünyada... Yahu bu yapılan linç için dünyanın ne düşüneceğini bilen tek kişi yok mu Filistin'de...

-‘’Beni dövdün ama acımadı ki’’ zafer mi sayılıyor yoksa Doğu mantığında? Halkın inancını ve moralini ayakta tutmak mı yoksa bu yapılanların nedeni? Kendi kendine propaganda yani... İçerde işe yaradığı düşünülen, dışarıdaysa acınası bir görüntü yaratan propaganda...

 
Toplam blog
: 615
: 948
Kayıt tarihi
: 25.06.10
 
 

1959 Denizli doğumluyum.. İ.Ü. İktisat Mezunuyum.. Emekliyim ve hala çalışıyorum.. Yaşam bizden önce..