Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

ISSIZ ADAM'IN HAVUÇLU KEKİ

ISSIZ ADAM'IN HAVUÇLU KEKİ
 

alıntı.


Havuçlu Kek; Issız Adam filminin karizmatik aşçısının keki olarak ün yaptı ama, bilenler bilir aslında bu kek, klasik havuçlu, tarçınlı bildiğimiz kek. Benim çocuklarım da çok sevdikleri için sık sık yaparım, filmden önce da yapardım.

Yağsız olmasıyla hem çok sağlıklı, içindeki havuçla da bol vitaminli ve lezzetli bir kek..

Kekin en güzel hali. Dışardıda sessiz sessiz yağan yağmur, masamda havuçlu kek ve cam fincanımda bergamotlu siyah çayım...

Buyurun bakalım, deneyin dostlar. Çok seveceksiniz, çocuklarınız bayılacaklar.

HAVUÇLU KEK

4 adet yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
2 su bardağı rendelenmiş havuç
2 su bardağı un
1 su bardağı ceviziçi
1 tatlı kaşığı tarçın, limonkabuğu rendesi
1 paket kabartma tozu.

Şeker ve yumurta iyice çırpıldıktan sonra, kalan malzemeler eklenir ve yağlanmış kalıba dökülür. Malzemeler hem çok oluyor hem de kek çok kabarıyor. O yüzden, Büyük bir kalıp kullanmanızı tavsiye ediyorum. Önceden ısıtılmış fırında pişirilir. Kalıptan çıkardıktan sonra üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz. Veya; çikolatalı sos ile servis yapabilirsiniz. Afiyet bal şeker olsun.

Sevgiyle Kalın.
 
Toplam blog
: 184
: 2109
Kayıt tarihi
: 11.03.07
 
 

1974 Bremen doğumluyum. Hayatın Med-Cezir'lerle dolu olduğuna inanırdım; yaşaya yaşaya anladım ki ö..