Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '16

 
Kategori
İstanbul
 

İstanbul, taksi, minübüs, çile bülbülüm çile

Yıldım...Yıldın...Yıldık...

Şu İstanbul'un taksicileri, minübüsçüleri, Azrail ile yarışan Taksim-Bakırköy hattındaki dolmuşları... Herhalde aralarında en masum olanları otobüs şöförleri!

15 milyonun yaşadığı bu güzide şehirde yaklaşık 20-25 bin taksici, 25-30 bin arası minibüsçü 1000-1500 tane dolmuşcu var. Yahu soruyorum size siz mi büyüksünüz biz mi büyüğüz ? ( Tabi ki de onlar büyük! )

Neden onlar büyük biliyor musun? 

Çünkü bu ülkede tuvalete bile girerken adli sicil kaydı isteniyor. Yalnız bu mesleklere karışan eden hop arkadaş sen kimsin necisin diyen yok !

Çünkü bu işleri yapanların arasında sabıkalı birçok kişi çalışıyor,

Çünkü bu işleri yapanları denetleyen bir Allah'ın kulu yok,

Çünkü bu işleri yapanları denetleyen kurumların tek derdi fazla yolcu ile korsan taksi...

Sonuca da bakarsak yolcu yok diye 10 dakikalık yolu 10 Km ile giderek 45 dakikaya çıkaran minübüsçü abilerimiz, yolu bilmiyor diye dolan babam dolan yapan taksici abilerimiz...

Hak yemek istemiyorum bu işi Hakkıyla yapanların sayısı yapmayanlardan daha fazla! 

Şunu da belirtmek isterim ki bir insanın sicil kaydı bozuk olabilir onun cezasını devlet verir, hapishane ye gönderir cezasını çeker çıkar. Bu insanları tekrardan topluma kazandırmak tabikide vatandaş olarak hepimizin görevi. Ancak bu şekilde değil bunu anlatmak istiyorum. Cezaevinden çıkan adam derki ben minübüs şöförü olucam. Hay hay buyrun gelin size 3 ay 5 ay maaş vererek, yani seni de mağdur etmeden bu alana hazırlayalım. İşkur'un işbaşı eğitim programı gibi hem eğitim hem maaş usulü ama bizde Selamunaleyküm diyen kimsenin selamı geri çevrilmiyor malesef.

Konuyu bağlamak gerekirse ülkemizde adım atmanın bile kuralı var yalnız denetleyen yok. Her şeyin kuralı yasası anayasası babayasası bulunuyor fakat bunlara uyan var mı yok mu diye denetleyenler piyasada yoklar!

Siz siz olun taksici minibüsçü abilerimize trafikte bulaşmayın, ben o hatayı Şirinevler minübüs durağında yanlışlıkla yaptım üstelik dibine kadar haklıyken sonra abi haklısınız diyerek gittiğimi hatırlıyorum. Onlarda bir bakıma haklılar akşama kadar direksiyon sallamak kolay iş değil vesselam...

Yalnız biz sürücülerinde sizden bir ricası var nezaket kurallarına uyanlara bir şey olmuyor bu memleketde.

Trafikte Saygı ve Nezaketi Destekliyorum!

 
Toplam blog
: 6
: 366
Kayıt tarihi
: 29.07.10
 
 

  İstanbul candır, Trakya Üniversitesi candır, Mali Müşavir olma çabası içerisindeyim..