Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ağustos '11

 
Kategori
Deneme
 

İstanbul'da Bir Gülten Çiçek vardı

İstanbul'da Bir Gülten Çiçek vardı
 

Kadın şairlerimizden İstanbul’da bir Gülten Çiçek vardı. Zaman zaman şiilerini sanat ve kültür dergilerinde okuyor yılbaşı ve bayramlarda tebrik kartlarımızla haberleşiyorduk. Soyadıyla müsemma soyadına uygun, hatırnaz, zarif, derli toplu bir hanımefendi idi... O denli sevgi ve saygı dolu idi. Daha genç yaşında iken bilinmeyen bir nedenle soğuk bir kış gününde aramızdan ayrıldı. Hayat dolu genç bir kadındı. Dürüst ve çalışkandı. İstanbul gibi koca bir şehirde yaşıyordu. Dostları, arkadaşları, sevgileri, özlemleri ve acıları vardı. Kendine özgü yeni bir mutlu dünyanın özlemiyle yaşıyordu. Tüm bunları geride bırakarak bilinmeyen bir nedenle aramızdan ayrıldı. Tarih 16 Ocak 2004. Aramızdan ayrılışının yedinci yılında bir vefa borcu bağlamında, saygıyla ve rahmetle anmak istedim bu yazımda. 

Bu mübarek ramazan günlerinde O’nu rahmetle anmak ayrı bence güzel ve yerinde bir duygu. Belki bir vefa borcu... Şair Gülten Çiçek’i böyle bir günde anmak hiçte aklıma gelmiyordu. Geçen gün kitaplığımı karıştırınca yeni Defne Dergisi’nin ciltleri arasında şiirlerine rastladım. Sanat, kültür dünyası içinde olanlar yeni Defne Dergisi’ni de bileceklerdir. 

1965- 1990 yılları arasında Arif Nihat Asya, Gültekin Samanoğlu ve Metin Nuri Samancı Beyler tarafından Defne Dergisi çıkıyordu. Defne Dergisi kapandı, onun yerine yine Gazeteci, yazar Ahmet Kabak’lının yönetiminde çıkan Türk Edebiyatı Dergisi yayın hayatına girdi. Türk Edebiyatı Dergisi İstanbul’da hâlâ yayımına devam eden dergilerimizdendir. 

Yeni Defne Dergisi, Ferit Ragıp Tuncor tarafından İstanbul’da 1985’ten bu yana çıkmaya başlamıştı. Yeni Defne’de Ferit Ragıp Tuncor’un ölümünden sonra özel bir sayı çıkardıktan sonra bu dergi de yayın dünyasına elveda etti ( 12 Mayıs 2005 ). Yukarıda adlarını saydıklarımın hepsi ne yazık bu gün hiç biri yok aramızda. Hepsini saygıyla, rahmetle anıyorum. Güzel ve erdemli insanlar yeri ve zamanı gelince rahmetle anılıyorlar… 

Şair Gülten Çiçekle, Şubat / 1991 yılında Eskişehir’de Uluslar arası düzeyde gerçekleştirilen ünlü Ozan YUNUS EMDE SEVGİ YILINDA onunla tanışma fırsatını bulmuştum. Cana yakın, sevecen bir bayandı. Giyimiyle, kuşamıyla ve güzel konuşmalarıyla herkesin dikkatlerini çekiyordu. O tarihten bu yana ölümüne kadar dostluğumuz ve haberleşmemiz devam etti. O günlerde bana imzalı olarak armağan ettiği “Adını Sen Koy “ / Şiirler ( 1989 ) b u şiir kitabından başka Elden Ele Meşale / Şiirler ( 1992 ), Zaferim / şiirler ( 2000 ) ve Sonsuzluk Son / şiirler ( 2001 ) adını taşıyan üç şiir kitabı daha sanat ve kültür dünyasına sunmuştu. Azimli ve heyecanlıydı. 

“Her Şeyi Unuttum başlıklı şiirinde şunları yazıyordu: 

Yüreğimde söndü ateş bu hayatın tadı yok 

Pembe gülü mor sümbülü leylakları kuruttum 

Ne haldeyim bilmiyorum bu duygunun adı yok 

Hem kendimi hem her şeyi hem dünyayı unuttum 

*** 

Deli gönül sevdasını elindeyken kaybetti 

Gurbetteyim sıla uzak hasret cana tak etti 

Kuş uçmuyor, yol geçmiyor bu yalnızlık tüketti 

Hem kendimi hem her şeyi hem dünyayı unuttum. 

( Yeni Defne, Cilt: 18, Sayı: 262 Ocak 2004. s.20. ) 

Böylesine yaşamdan usanan ve karamsal bir tablo çizen Gülten Çiçek Tural ne yazık ki aynı yıl içinde aramızdan ayrıldı… 

Gülten Çiçek, 06 Nisan 1957 doğumlu idi. Bandırma’da Şehit Mehmet Gönenç Lisesi'nden mezun oldu. Daha sonra İstanbul’a gelmiş ve Edebiyat Fakültesi’nde Felsefe Bölümü’nde okuyordu. Fakülte tahsiline devam etmesi için kendisine uygun bir iş bulmaya aramaya çalışmıştı. Basın ve yayın işlerini sevdiği için İstiklal isimli bir gazetede çalışmaya başlamıştı. Gülten Çiçek bu gazetenin tashih, baskı, mizanpaj ( sayfa düzeni ) ve sekreterlik gibi görevlerde bulundu... 

Daha sonra Haber, Kavram, Fiske, Doğa gibi gazete ve dergilerin de yayım işleriyle uğraşıp bu alanda adeta ustalaştı. 1979’da fakülteden mezun olunca öğretmenliği değil, bir gazete ve dergiyi çıkarmayı tercih etti. Gülten Çiçek bu arada 10 Haziran 1979 “Size Aktüel “ Dergisi’ni çıkarmaya başladı. Daha önce 15 günde bir çıkan Size Aktüel Dergisi 135 sayıdan sonra aylık olarak çıkmaya başladı. Bu derginin genel Yönetmeni Ferit Ragıp Tuncor ve sorumlu yazı İşleri Müdürü şair Ayhan İnal’dı. Derginin kapak ve yazılarının hazırlanmasında da Mehmet Nuri Yardım’ında katkıları oluyordu. 

Size Aktüel Dergisi’nde benim de birkaç şiirimi yayımlandı. Gülten Çiçek, bu arada 7 Ocak 1997 yılında Bandırmalı olan ve aynı Liseden 10 yıl önce mezun olan muhasebeci Zafer Tural’la evlenerek Gülten Çiçek Tural adını aldı… Gülten Çiçek Tural’ın şiirleri düzenli olarak Yeni Defne ve Size Aktüel Dergisi’nde devamlı olarak çıkmaya başladı. Tasavvuf içerikli şiirlerinin bir kısmı bestelendi. 

Sanat ve kültür çalışmalarından dolayı Türk Folklor Araştırmaları Kurumu. Niksar Belediyesi ve Devlet Bakanlığı’ndan Türk Kültürüne Hizmet ödülleri ve Onur belgeleri aldı. İstanbul Gazeteciler Cemiyeti MESAM ve İLESAM Üyesi idi. Şiirleriyle ve Türk Kültürüne hizmetleriyle her zaman Gülten Çiçek Tural’ı saygıyla ve rahmetle anacağız. Bandırma’da toprağa verilmiştir. Mekânı cennet olsun. 

Aramızdan ayrılışının yedinci yılında tekrar rahmetle anıyor, sözümü “GÜZELİM “ başlıklı şiiriyle burada son vermek istiyorum. 

Giderken elveda demek isterdim 

Üzülürsün diye korktum güzelim 

Bu sevgi uğruna ömrümü verdim 

Sonunda hayattan bıktım güzelim 

*** 

Sen benden farklıydın ben senden farklı 

Ne çileler çektim kalbimde saklı 

Hangimiz suçluyduk hangimiz haklı 

Kendimi sorguya çektim güzelim 

*** 

Uyandım her sabah bir tür sancıyla 

İnsan nasıl yaşar bunca acıyla 

Dertleşmek isterken bir yabancıyla 

Gözlerimden yaşlar döktüm güzelim 

*** 

Hakkım varsa helal etmişim sana 

Gönül baş kaldırdı kalpte sultana 

Dilersen sitem et istersen kına 

Yaptığım sarayı yıktım güzelim 

*** 

Sen kalpte sultandın bense garip kul 

Kördüğümdü aşkım şaşırdı akıl 

Günüm dertle doldu yarınım meçhul 

Diyerek fallara baktım güzelim 

*** 

Yanıyordu içim yandıkça yürek 

Kalmadı gönlümde küçük bir dilek 

Anladım bu şehri terk etmek gerek 

Düşünmeden yola çıktım güzelim 

*** Gülten Çiçek TURAL 

SİZE AKTÜEL Dergisi yıl: 24, Sayı: 347- Eylül 2002.s, 32 

**** 

GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR KERİM ÖZBEKLER (SAĞDA) İSTANBUL'DA YENİ DEFNE DERGİSİ GENEL YAYIN YÖNETMENİ-ARAŞTIRMACI YAZAR-ŞAİR FERİT RAGIP TUNCOR (SOLDA) VE SİZE DERGİSİ SAHİBİ GÜLTEN ÇİÇEK'İ ZİYARETİ SIRASINDA GÖRÜLÜYOR. 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..