Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '15

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

İstanbul yaptı, darısı İzmir'in başına

İstanbul yaptı, darısı İzmir'in başına
 

Kanada'da Bisikletler için özel aparat


2013 yılı yaz aylarında 3 aylığına Kanada'da bulundum, orada edindiğim izlenimleri de kişisel bloglarımda (https://sibelagigunerhan.wordpress.com/ ve http://blog.milliyet.com.tr/sibelagigunerhan ) ve Bornova Bizim Gazete’deki köşemde “Yeni Ülke Yeni Keşifler”, “Kanada’da Festivaller ve Resmi Tatiller”, “Kanada’ya Dair İzlenimler”, “Kanada’da Bisiklet Kullanımı” başlıklı yazılarımda farklı açılardan ele aldım.

O izlenimlerden birini de öneri haline getirerek “Bornova Belediye Başkanı ve Büyükşehir Belediye Başkanı’na Bir Öneri” başlıklı yazım ile İzmir'de yaşadığım için öncelikli olarak İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı'na, Bornova Belediye Başkanı'na, ESHOT'a, İzmir Bisiklet Derneği'ne sosyal medya üzerinden ilettim. Bisiklet Derneği Başkanı yazımı okuduğunu ve önerdiğim konuyu görüşmek üzere de ESHOT'tan randevu talep ettiklerini ve arzu edersem randevu gününü bana da haber verebileceğini bildiren bir bilgi iletti sosyal medyadan. Ben de toplantıya seve seve katılacağımı bildirdim kendisine. O günün tarihi 6 Kasım 2014 idi. Bisiklet Derneği yetkilileri randevu alabildiler mi ESHOT'tan bilmiyorum o günden sonra ses çıkmadı kendilerinden. Fakat ben ESHOT yetkililerinin de yazımı okuduklarını sosyal medyadan biliyorum.

Aynı yazıyı yine sosyal medya üzerinden farklı şehirlerde faaliyet gösteren bisikletle ilgili çeşitli platformlara da farklı zamanlarda ilettim.

Bugün bu yazıyı kaleme almama neden olan da bir arkadaşımın sosyal medya üzerinden göndermiş olduğu mesajı. Arkadaşım; "Sibel, senin önerin hayata geçmiş, bak" diye yazdığı mesaja bir de haber linki eklemişti. Linke tıkladığımda okuduğum habere göre; İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İETT ve Bisikletli Ulaşım Platformu yetkililerinin bisiklet kullanımını özendirmek ve desteklemek için uzun süredir üzerinde çalıştıkları proje ile bundan böyle bisiklet severler bisikletlerini otobüs önünde yer alan aparatlara takarak hem trafikte daha uzun süre kalabilecekler hem de bu otobüsleri gün boyu herhangi bir ek ücret ödemeden kullanabilecekler.

Bu haberi okumaktan iki nedenle çok mutluluk duydum. Birincisi; benim önerimin hayat bulmuş olması ki bu durum ilk kez gerçekleşmiyor, ikincisi de bisikletin artık benim ülkemde de bir ulaşım aracı olarak kabul görme yoluna girmiş olması.

Darısı İzmir'in başına diyorum ve bu önerimin İzmir'de de hayata geçeceği günü iple çekiyorum. İlgili yazıyı da yeniden hem İzmirli yöneticilerin hem de tüm bisiklet severlerin dikkatine sunmak istiyorum.

https://sibelagigunerhan.wordpress.com/2014/08/19/bornova-belediye-baskani-ve-buyuksehir-belediye-baskanina-bir-oneri/  

 
Toplam blog
: 87
: 566
Kayıt tarihi
: 02.12.09
 
 

Çevre Bilimi Uzmanı – Peyzaj Mimarıyım. Yüksek lisansımı çevre sorunları ve biyokütle enerjisi üz..