Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '16

 
Kategori
Güncel
 

İsteğimiz kan dursun, vatan bölünmesin; çözüm: Ülkede artık bazı şeylerin değiştiğini kabul etmek

İsteğimiz kan dursun, vatan bölünmesin; çözüm: Ülkede artık bazı şeylerin değiştiğini kabul etmek
 

Benim yazdıklarım hem Türklerin hem de Kürtlerin hoşuna gitmiyor, o halde demek ki doğru yoldayım; çünkü her iki tarafta da var.

Aslında biliyor musunuz, benim dediğim şu çokça dillendirilen Kürt barışı (barış süreci) değil. Türk tarafı diyecek ki(diyor zaten) silahlarınızı bırakın, ben de sizi affedeyim. PKK da diyecek ki Kürtlere özerklik ver bırakalım. Bu nedenle barış süreci denilen şey hikâye.

Ülkenin genel düşüncesi: Kan dursun ama vatan bölünmesin, nasıl olacaksa… Kan durmazsa durmasın yeter ki vatan bölünmesin diyenler ve hatta kan dursun vatan bölünürse bölünsün diyenler bile var.

Türkiye PKK ile mücadele ederken bir yandan da ülkedeki Kürt nüfus ile ilgili özellikle kimlik ve kültürel bazda değişim ve dönüşüm anlamına gelebilecek tamamen demokratik ve insani adımlar atsa terörün seyri değişir.

Değişen çağ ile birlikte insan hakları ve demokrasi boyutunda zaten bazı şeyleri yapman gerekiyor. Kürt halkına “Bana bağlısın, benim emrimdesin” yerine sizler özgür insanlarsınız duygusunun verilmesi gerekiyor.

Bunları yaptığın ya da yapmaya başladığın zaman nolur? Kandil canilerine sempati duyanlar örgütten desteğini çeker. Kürtçe alfabe yap nolur ki. “Diyarbakır Türk şehri” deme. Ben Türk’üm ve bana göre de Diyarbakır Kürt şehridir. Kürtlerin sempatisini kazan.

Kürtlerin büyük bir kısmının barış istediği çok açık. Ama sen mehter takımıyla Şırnak’a gidersen bu olmaz. Bizim hükümeti eleştirimiz bu noktada. Bir okulun adını Kürtçe koy, sahip çıkacakları kendilerinden bir şeyleri olsun. Bu küçük dediğimiz adımlar çok şey değiştirir.

İster inanın ister inanmayın PKK terörü Kürtlerin Kürtlüklerini kabul etmediğimiz için var. Savaşırız, ülkemiz için canımız feda; fakat yazık… Bu işin arkasında siyasi oyunlar var deniliyor. İnanmak istemiyoruz tabi. Bir milletin kaderi böyle muğlâkta bırakılamaz. Şunu da söylemek istiyorum: Bu yazıları yazmamız hainleri aldatmasın, teröre zerre kadar taviz vermeyiz. Arzumuz devletimiz de doğru yapsın!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..