Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ekim '10

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

İstek üzerine bir yemek tarifi: sebzeli omlet

İstek üzerine bir yemek tarifi: sebzeli omlet
 

Alıntıdır


İstek şarkıları olurda istek yemek tarifi olmaz mı?

Oldu inanın.

* * *

Dünya şekeri arkadaşım(sesini duyduğumda hep sevindiğim, göremediğimde özlediğim) aradı dün akşam. Konuşmanın ortasında, kedisi açık olan cama tırmanmaya niyetlenince konu kedi muhabbetine dönüştü. Kedilerden konuştuk bir süre.

* * *

Sonra sıra benim blog yazılarıma geldi söyledikleri beni çok mutlu etti. Kendisi iyi bir okuyucudur. Körler sağırlar muhabbetine girmek istemiyorum ama öyledir gerçekten. Sonrada;

-‘niçin yemek tarifi yazmıyorsun’

-‘senin yazdığın soslu somon tarifini yaptım çok güzel oldu’ dedi


Nihayet blog yazımdaki tarifi uygulayan çıktığı ve beğendiği için ağzım kulaklarımda konuşuyorum bende.

-‘ hatta her hafta bir yemek tarifi yazsana’ dedi.


Böylelikle yemek tarifi isteğini almış oldum.

Kendisinin de yemekleri de çok güzel olur bu arada.

* * *

İkinci yemek tarifimin çıkış noktasını açıkladıktan sonra tarifimize geçiyorum.

* * *

Taze alınmış 1 demet pazının yarısı yeterli oluyor.

Ankara’da demetle satıyorlar. Eğer kilo ile satılıyorsa yarım kilo yeterli olur.

* * *

Pazıları yıkayıp süzülmesi için kenara koyuyorsunuz.

Kenarları yüksek ve kapaklı bir tavaya soğanı doğrayıp sıvı yağda soteliyorsunuz. Süzülmüş pazıları doğrayıp sotelediğiniz soğanların üzerine koyup tavanın kapağını kapatıyorsunuz.

* * *

Ayrı bir yerde iki kibrit kutusu kadar kaşar peynirini rendeleyip tabağa alıyorsunuz. Başka bir kasede de 2 yumurtayı çırpıp bekletiyorsunuz. Pazılar yumuşayıp suyunu çekince pazıların üzerine önce rendelenmiş kaşarı sonrada yumurtaları eşit olarak döküyorsunuz.

Yumurtalar pişince bir spatula yardımıyla eşit parçalara ayırıp sıcak servis yapıyorsunuz.

* * *

Tarifi uygularken pazı yerine ıspanak yada karnabahar kullanabilirsiniz. Bakalım bunu beğenecek misiniz?

* * *

Ekim 2010 / Kurşun

 
Toplam blog
: 193
: 998
Kayıt tarihi
: 13.01.10
 
 

Kırklı yaşlarda başladığım yazma serüvenine elli li yaşlarda da devam etmeye çalışıyorum. Ünivers..