Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '08

 
Kategori
Mizah
 

İtin olayım Obama..!

İtin olayım Obama..!
 

Amerika'nın yeni başkanı Barack Obama, kızları için bir köpek arıyormuş... Aslında seçim öncesi, "Beyaz Saraya yerleşince size bir köpek yavrusu alacağım" diye söz vemiş kızlarına.

Burası Amerika; "Babam söz verdi.." ülkesi... Söz verilmişse yerine getirilecek..! Ama bir sorun var; kızlardan birinin köpeklere karşı alerjisi var... Şu halde alerji yapmayan kılsız tüysüz bir "it" gerek yeni başkana..

Bir "it" demem boşuna değil, çünkü Başkan Obama, seçim sonrası yaptığı ilk Basın toplantısında, konuyla ilgili soru soran gazetecilere cevap verirken bu kelimeyi kullanıyor... Şöyle diyor Baba Obama:

"Tercihimiz, bir barınaktan almak. Ama açıkçası, çoğu barınak köpeği bana benzeyen itler.” (Our preference would be to get a shelter dog, but obviously a lot of shelter dogs are mutts like me.)

Bu çeviri Radikal'den İsmet Berkan'a ait... Obama özellikle "it" vurgusu yapıyor... Bunu yaparken, "benim gibi" diyerek, bir tür "kara mizah" da yapıyor siyahi adam..!

Dünya boş durur mu..? Madem Başkan ve Baba Obama'nın kızlarını köpek lazım, herkes sıraya girdi. "Hiç değilse, Beyaz Saray'da bir itimiz olsun" yarışına girdi dünya... Bu da bir politik atraksiyon elbette... Ne denilmiştir: "Adamını bulamazsan madamını bul..."

Ya da, "Kızlarının köpeği senden olsun, Babalarının gönlünü al...".. Rivayet göre, Şili'liler de, ender bulunan bir cins tüysüz ve kara köpeklerini takdim etmek için başvurmuşlar Beyaz Saraya...

Ben diyorum ki, bizim "Kangal" ın nesi eksik... Aslan gibi köpeğimiz var... Bir yavru kangal gönderelim ki, Obama köpek neymiş görsün..!

"Yok, ben ille de sokak "iti" istiyorum", derse, onu da ben hallederim... Bizim sokak, "sokak itler" inden geçilmiyor... Bir tanesini zevkle yollarım kendisine..

Amerika'nın ilk zenci Başkanı olarak tarihe geçen, Barack Obama, bu "it" olayıyla da sempati topladı... Ben kendisini baştan beri sevenlerdenim..

Soylu bir köpek yerine, sıradan bir "sokak iti" tercihini, onun küresel anlamda ne tür politikalar izleyeceğinin de bir işareti olarak algılıyorum..

Obama, eğer Beyaz Saray'da bozulmazsa, sokaktakilerden yana olacak...

Bu bizim "adamımız" hiç şüphe yok..!

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..