Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '08

 
Kategori
Aile
 

İyi ki doğdun Okan Tınmaz

YAS OTUZBES

(Iyiki dogdun OKAN TINMAZ)

Yas otuzbes !

Yolun yarisi eder.

Delikanlilik cagimizdaki cevher,

Yalvarmak yakarmak nafile bugün

Gözünün yasina bakmadan gider.

Fi tarihinde bir gün anneme Cahit Sitkinin 35 yas siirini okumak istemistim.

Anneanneni bilirsin bizleri gecindirebilmenin telasi hayatin üstesinden gelebilme mücadelesiyle siirlere, romanlara ayiracak zamani olmamis, ilgilenmez.

Ama onu ikna ettim.

Etmeliydim zaten.

Annem otuzbes yasindaydi o siralar.

Oturdum dizinin dibine, okumak istedigim siiri okudum kendisine, sasirdim nasilda sabirla dinledi diye, basimi kaldirip baktigimda sicim gibi akiyordu gözyaslari.

Iste ozaman daha cok sevdim otuzbes yas siirini.

Daha sonralari anneannen aklina geldikce, gel otur, oku bana o siiri dedi.

Aradan cok zaman gecti , annemin otuzbes yasina bende ulastim.

Yalnizdim, memleketimden uzaklardaydim, siir okuyanim yoktu.

Olsun! Kendime okudum, annem gibi ben de agladim.

Bak iste! Yine aradan cok zaman gecti, oglum da benim otuzbes yasima ulasti.

Belki ben de sana okurum, artik bizim olan Cahit Sitkinin otuzbes yasini, ama sen aglama.

Biliyorsun otuzbes yas yolun yarisi degil artik, gerci beni hala hüzünlendirir.

Annemin otuzbesiyle oglumun otuzbesi cok farkli.

O zamanlar sakaklarima kar mi yagmis ne var? Misralarini okurken benim sakaklarimin, hep bahar olacagini düsünüyordum belki de.

Yine de arada fark var iste.

Cok sükür aynalara hala düsman degilim.

Dilerim sen sonuna kadar barisik kal.

Macide

Bundan senelerce önce, bir gün seninle yollarimizin ayrilacagini hic düsünemezdim, cünkü sen ozamanlar sadece benim abim degil, tutunabildigim en kuvvetli daldin.

Ama ne var ki, zaman bizide affetmedi.Biz seninle simdiyekadar cok ayriliklar yasadik, buna ragmen tekrar biraraya gelemeyi basardik .

Hatirliyor musun? Sen oniki ben de dokuz yasimdayken, evimizin altindaki cicekciden, cicekler calarak konu komsuya hediye etmistik.

Tabii önce annemize!Anneler günüydü cünkü.

Ne yazik ki, yaptigimiz isle övünmemiz cicekcinin , annemden ciceklerin parasini istemesine kadar sürmüstü.

Simdi cicek calma sirasi artik bizim cocuklarimizda.

Bak görüyormusun? Sevdiklerimize yazmaya baslayinca, bitiremiyoruz bir türlü.

Ne yazmak istemistim? Oysa neler yazdim .

Hatiralarin sonu gelmez.

En iyisi otuzbes yasini kutlayarak, sevgi dileklerimle yazimi bitireyim.

Not: Bu arada bugün manava gittigimde sana rastladigimi belirtmek isterim, ama sen beni görmedin nedense. (Anladin sen onu).

Arzu

Abicigim! Seni cok seviyorum. Biraz klasik oldu ama laf olsun diye degil.

GERCEKTEN.

Dilan`a sorarsan, ailende en cok kimi seviyorsun diye, “ annemle babam „der.

Sanirim bircok kisi buna böyle cevap verir.

Bana sorarsan üc kisi var.

Onlar herzaman yanimda, ne yapsam arkamda.

Üc yildizim var benim.

Sen de onlardan birisin.

Babasiz büydügümü bana hic fark ettirmeyen, kendimi hic eksik bir ailedeymisim gibi hissettirmeyen üç degerli kisiden birisin.

Cok önemlisin.

Seni seviyorum.

Nice otuzbes yillara abicigim!

Didem

Iyi ki dogdun

Iyi ki varsin

Iyi ki bizimsin (filozoflar ne derse desin)

Ve hep bizim kalacaksin.

Seni seviyoruz!

Not: İlk yazidan baslayarak bu yazi on gün önce, dogum gününde msnde sana gönderilmek üzere annem tarafindan yazilmistir.

Ikinci yorumsuz Hehehe.

Ücüncüsü ise bugün karagözlümüz ün , düzeltirmemek üzere duygu yogunluguyla , babasina, abisine herseyine yazdigi yazidir.

 
Toplam blog
: 5
: 503
Kayıt tarihi
: 20.05.07
 
 

1976 yılında Almanya'da doğdum. Lise mezunuyum. Okumayı, hayvanları, sporu, çocukları seven, hayat d..